Za mniejsze pieniądze, ale w lepszej lokalizacji. Tak chcą pracować Polacy!

Biuro ma znaczenie, a zwłaszcza... jego lokalizacja. Aż dwie trzecie pracowników przyjęłoby mniej płatną pracę, ale w lepszym i dogodniejszym miejscu. Im bliżej przystanków komunikacji miejskiej, tym lepiej. Już połowa respondentów na dojazd do pracy chce poświęcać max. 20 minut, natomiast 29% jest w stanie zaakceptować półgodzinną podróż do biura – wynika z badania Grafton Recruitment i CBRE. Eksperci podkreślają, że dobra lokalizacja to czynnik, który będzie zyskiwał na znaczeniu, zwłaszcza w coraz bardziej zatłoczonej przestrzeni miejskiej.

fot. unsplash

- Rynek pracownika to zjawisko opisywane w ostatnich latach ze wszystkich możliwych punktów widzenia, ale zawsze w kontekście walki o kandydatów. Pracodawcy prześcigają się, aby zrekrutować i zatrzymać tych najlepszych. Okazuje się jednak, że benefity, czy nawet wyższe wynagrodzenie mogą nie wystarczyć. Z naszego wspólnego badania z Grafton Recruitment wynika, że aż 8 na 10 osób poszukujących pracy zwraca uwagę na lokalizację biura. Co więcej, większość zaakceptowałaby mniejsze wynagrodzenie w zamian za wyższy komfort biura i krótszy czas podróży do pracy. To aspekty, które firmy powinny uwzględniać planując własną lokalizację biurową – mówi Jan Banasikowski, doradca ds. HR i analiz lokalizacyjnych CBRE.

Lokalizacja biura pomaga zatrzymać najlepszych

Z badania Grafton Recruitment i CBRE wynika, że już 82% osób poszukujących pracy zwraca uwagę na lokalizację biura potencjalnego pracodawcy. Dodatkowo, 65% byłoby skłonnych zaakceptować mniej intratną ofertę, ale w bardziej dogodnym miejscu. Wszystko po to, aby dojazd do pracy zajął jak najmniej czasu. Co piąta osoba nie chce poświęcać na ten cel więcej niż 10 minut, a 58% akceptuje przedział 10-30 minut. Tylko 19% osób przyznało, że jest w stanie dojeżdżać do biura w więcej niż pół godziny.

Eksperci CBRE zwracają uwagę, że biuro z dobrym dojazdem to najczęściej takie, które mieści się blisko głównych węzłów komunikacyjnych i jest położone w centrum miasta. To istotne nie tylko dlatego, aby szybko dojechać do pracy, ale również mieć więcej czasu po jej zakończeniu.

- Nowoczesne, dobrze wyposażone biuro w dogodnej dla pracownika lokalizacji to bez wątpienia jeden z kluczowych elementów wpływających na satysfakcję z wykonywanej pracy. Nie możemy jednak zapominać o tym, że niezwykle istotna, jeśli nie najistotniejsza, jest ogólna kondycja rynku pracy, a dokładniej postrzeganie tej kondycji przez pracującą część społeczeństwa – komentuje Joanna Wanatowicz, Business Director, Grafton Recruitment.

Komunikacja miejska na pierwszym miejscu

Aż 46% respondentów zapytanych o to, w jaki sposób dojeżdżają do pracy odpowiada, że komunikacją miejską. Na drugim miejscu, 43% osób wskazuje samochód. Nie będzie zatem zaskoczeniem, że na podium najważniejszych rzeczy w otoczeniu biura jest bliskość przystanków komunikacji miejskiej, a następnie dostępność miejsc parkingowych w okolicy budynku. Na trzecim miejscu znajduje się bliskość obwodnicy lub tras ekspresowych.

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzono w listopadzie 2019 roku za pomocą ankiety online. Grupa badawcza to kandydaci Grafton Recuritment, którzy w ostatnim półroczu aplikowali na co najmniej jedną ofertę pracy. N=1316. 


CBRE to największa na świecie firma doradcza i inwestycyjna działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych (pod względem przychodów za rok 2018), klasyfikowana w rankingach: Fortune 500 oraz S&P 500. CBRE, z siedzibą główną w Los Angeles, zatrudnia ponad 90 000 pracowników (nie wliczając firm stowarzyszonych i partnerskich), obsługuje inwestorów, właścicieli oraz najemców nieruchomości w około 480 biurach na całym świecie (nie wliczając firm stowarzyszonych i partnerskich). CBRE oferuje szeroki zakres zintegrowanych usług, doradztwo strategiczne w zakresie inwestycji i wynajmu, usługi korporacyjne, usługi zarządzania nieruchomościami oraz projektami, administrację firm, bankowość hipoteczną, wyceny, usługi deweloperskie, usługi zarządzania inwestycjami oraz usługi konsultingowe i analityczne. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej www.cbre.pl

Grafton Recruitment to jedna z największych w Europie niezależnych firm rekrutacyjnych z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży i 35 biurami w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Od jesieni 2018 roku jest częścią Gi Group,  międzynarodowej korporacji  o włoskich korzeniach, należącej do czołówki światowych liderów branży rozwiązań rekrutacyjnych, z biurami w ponad 50 krajach w Europie, Azji, Afryce i Ameryce. www.grafton.pl

materiał prasowy

Porażka zawsze jest świetną lekcją. Wierzę, że ogromne znaczenie ma to, jak sobie z nią poradzimy, od tego w znacznej mierze zależy sukces.

Sylwia Gruchała

Pobierz wydanie 03/2020

Zobacz również

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.