Czy analityka HR jest przyszłością działów HR?

W połowie 2019 roku dwie firmy Ctrl+HR i Concept Intelligence spotkały się przy kawie, aby porozmawiać o szeroko rozumianym obszarze HR. Pojawiło się wiele ciekawych wątków, spostrzeżeń, przemyśleń i komentarzy. Jednak jedna sprawa nieustannie przewijała się w różnych częściach wzajemnej dyskusji – to były DANE.

fot. istockhoto

W jaki sposób są one wykorzystywane w HR? Co jest mierzone? Kto liczy dane, a kto jest za nie odpowiedzialny w kontekście podejmowania decyzji biznesowych? Czy HR ma wystarczające i przygotowane kompetencyjnie zasoby do pracy z danymi? Czy dane są wykorzystywane do prognozowania? Jakie narzędzia wykorzystują firmy do pracy z danymi? Czy są to dedykowane narzędzia lub może Excel? Na żadne z powyższych pytań nie mieliśmy jednoznacznej i precyzyjnej odpowiedzi.

Dane zamiast działań „po omacku”

Tak narodziło się Pierwsze Badanie Stanu Analityki HR w Polsce. Badanie, którego celem jest znalezienie odpowiedzi na wyżej postawione pytania. Odpowiedzi przede wszystkim liczbowych, które pozwolą firmom na obiektywne spojrzenie na to, co dzieje się w obszarze analityki HR na rynku, w podziale na różne segmenty oraz branże. Aby w ostateczności dojść do finalnej odpowiedzi na pytanie: Czy analityka jest przyszłością działów HR?

Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 18 września do 18 października 2019 i zostało podzielone na trzy obszary: Budżetowanie kosztów personalnych, Kontroling HR oraz Analityka HR. W badaniu duży nacisk położyliśmy na jakość danych wejściowych i przełożyło się to na 115 wypełnionych ankiet ze 103 firm. Najbardziej zaangażowały się firmy z takich branż jak: finanse, produkcja, usługi, fmcg/handel spożywczy, IT, SSC/BPO, budownictwo, handel niespożywczy, high-tech/telekomunikacja, energetyka/paliwa, transport/logistyka, zdrowie i wiele innych.
W obszarze „Budżetowanie kosztów osobowych” skupiliśmy się na następujących aspektach:

– monitorowanie budżetów kosztów osobowych,
– składowe budżetów osobowych,
– planowanie kosztów osobowych,
– prognozowanie kosztów osobowych,
– narzędzia i praktyki.

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów!

Zaloguj się, załóż konto, zamów bezpłatną prenumeratę
i miej dostęp do wszystkich materiałów na www.miesiecznik-benefit.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!


Co otrzymasz będąc naszym czytelnikiem?

  • Bezpłatny dostęp do wszystkich materiałów publikowanych na łamach Miesięcznika „Benefit”
  • Bezpłatny dostęp do wszystkich archiwalnych wydań

Dowiedz się więcej o prenumeracie

Marcin Majrzchak
prezes zarządu / CEO Concept Intelligence Sp. z o.o.
marcin.majchrzak@conceptintelligence.pl

Osiągnięty cel powoduje szczęście i satysfakcję. Im większy wysiłek, tym większa radość.

Małgorzata Wojtaczka

Pobierz wydanie 01/2020

Zobacz również

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.