PKO Bank Polski wdrożył system kafeteryjny MyBenefit

PKO Bank Polski w ciągu kilku ostatnich lat przeprowadził gruntowne zmiany w swojej strategii HR, m.in. w obszarze wynagradzania i motywowania pracowników. Jedną z ostatnich jest wprowadzenie systemu kafeteryjnego MyBenefit. Dzięki tym zmianom bank otrzymał wiele wyróżnień i zajmuje wysokie miejsca w rankingach najbardziej pożądanych pracodawców. Rozmawiamy z Arturem Miernikiem, dyrektorem Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banku Polskim.

Wprowadzanie zmian w polityce HR nie jest proste, szczególnie w tak dużej organizacji jak PKO Bank Polski. Jak udało się Państwu przekonać do nich zarząd i pracowników?
Wszystkie rozwiązania, które oferujemy naszym pracownikom wspierają wartości Banku, które wdrożyliśmy ponad 3 lata temu, czyli Przedsiębiorczość, Wiarygodność, Satysfakcja Klienta i Ciągłe Doskonalenie. Do tej pory udało nam się zrewolucjonizować system wynagrodzeń zasadniczych, poprzez wprowadzenie wartościowania stanowisk opartego o stawki rynkowe i nowoczesnych systemów premiowych, a także przeprowadzić szereg innych, mniejszych zmian. Dbamy o to, aby świadczenia oferowane pracownikom były nie tylko korzystne i atrakcyjne, ale również innowacyjne. To wszystko możliwe jest dzięki zaangażowaniu Zarządu w sprawy personalne, ale również dzięki otwartości i współpracy ze związkami zawodowymi.

W lutym bank zmienił sposób finansowania świadczeń z funduszu socjalnego wprowadzając system kafeteryjny MyBenefit. Dlaczego zdecydowaliście się na taki krok?
Od kilku lat przeprowadzamy wśród pracowników Banku badanie zaangażowania i satysfakcji. Z analiz wiemy jak ważne są wszelkie udogodnienia dla pracowników i jak wpływają na ich zaangażowanie. Wprowadzenie systemu kafeteryjnego jest konsekwencją tego o czym wspomniałem wcześniej: realnego wdrożenia „przedsiębiorczości” (jednej z naszych wartości) w życie. To sam pracownik decyduje w jaki sposób chce korzystać ze świadczeń, które dostaje od Banku w pakiecie.

Jakie cele stawialiście sobie Państwo wdrażając system kafeteryjny?
Naszym celem był przede wszystkim wzrost zaangażowania pracowników poprzez umożliwienie im swobodnego dysponowania środkami z funduszu socjalnego i elastycznego wyboru świadczeń w ramach szerokiej oferty. W rezultacie chcemy ugruntować naszą pozycję jako atrakcyjnego pracodawcy na rynku pracy. Rezultaty na pewno będą widoczne wkrótce.

PKO Bank Polski to 25 tys. pracowników w blisko 1200 oddziałach w całej Polsce. Proces wdrożenia systemu kafeteryjnego był pewnie sporym wyzwaniem?
Wszystkie inicjatywy dotyczące pracowników w naszym Banku są dużym organizacyjnym i wdrożeniowym wyzwaniem. Dzięki wsparciu MyBenefit proces wdrożenia przebiegał sprawnie i bez zakłóceń. Dodatkowo, otrzymaliśmy informację o dobrych praktykach związanych z komunikacją nowego systemu, co w naszym przypadku było bardzo istotne.

Jakie problemy zostały rozwiązane dzięki wdrożeniu kafeterii?
Udostępniliśmy wszystkim pracownikom środki z funduszu świadczeń socjalnych, z których wcześniej korzystali w sposób ograniczony. Nasza oferta dla pracowników jest teraz bogata, zróżnicowana i dostępna regionalnie. I – co bardzo ważne - pracownicy mogą zgłaszać swoje pomysły na świadczenia, które dzięki współpracy z MyBenefit mogą znaleźć się w ofercie dla banku. O tym, że wdrożenie kafeterii to dobry kierunek świadczą pozytywne opinie, jakie słyszymy od pracowników. Dodatkowo jesteśmy organizacją, w której każdy pracownik korzysta z komputera i Internetu, więc system MyBenefit był dla nas też idealnym rozwiązaniem, w zakresie dystrybucji świadczeń, bo oferta jest udostępniana on-line.

Dlaczego bank wybrał właśnie system kafeteryjny MyBenefit?
Przede wszystkim dlatego, że system kafeteryjny wpisał się w specyfikę naszej organizacji i nasze plany. System kafeteryjny nie tylko w bardzo elastyczny sposób pozwala zarządzać świadczeniami dla pracowników, ale również zawiera bogatą ofertę benefitow. Bardzo ważne jest też dla nas to, że z narzędzia można korzystać on-line, z każdego komputera i przez 24 godziny na dobę. System MyBenefit był także bardzo korzystny cenowo.

Dziękujemy za rozmowę.

*tekst promocyjny

Zobacz równeż: Alternatywny benefit

Muzyka jest dla mnie bardzo ważna.

Michał Bajor

Pobierz wydanie 10/2020

Zobacz również

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.