Digital Signage

Wykorzystanie ekranów multimedialnych w działaniach marketingowych staje się coraz powszechniejszą praktyką stosowaną przez polskie przedsiębiorstwa. Już teraz różnej wielkości sieci można spotkać w ponad 5,3 tys. obiektów. Fakt, iż każdego miesiąca generują one ponad 109 mln kontaktów z dystrybuowaną za ich pośrednictwem treścią, przemawia do wyobraźni marketingowców, którzy coraz chętniej sięgają po Digital Signage. Wszystko po to, by jeszcze skuteczniej dotrzeć z ofertą do kolejnych klientów

Digital Signage (DS) w międzynarodowym świecie marketingu to uznane i sprawdzone narzędzie komunikacyjne. Także w Polsce zyskuje coraz większą popularność dzięki nowoczesnej formie, możliwości aktualizacji kontentu w czasie rzeczywistym oraz dostosowania przekazu do specyfiki klienta. Dzięki tym cechom ekrany przyczyniają się do unowocześniania wizerunku firm, a jednocześnie zwiększenia rozpoznawalności ich marki.

Miejscami, w których najczęściej można spotkać sieci ekranów multimedialnych, są centra handlowe i środki komunikacji. Coraz częściej wykorzystuje się je także w obiektach sportowych. Jednak ekrany jako narzędzie służące promocji i budowaniu relacji z konsumentem mogą być stosowane niemal w każdej branży – równie dobrze sprawdzą się w sklepie odzieżowym, w którym za ich pośrednictwem będzie prezentowana nowa kolekcja, jak też w poczekalni urzędu, gdzie petenci za pomocą ekranu będą informowani o zmianach w przepisach. DS jako metoda prezentowania treści o zróżnicowanej formie oraz przykład nowatorskiego podejścia do zagadnienia komunikacji z otoczeniem, przyczynia się do wzrostu poziomu pozytywnego odbioru podmiotu wśród potencjalnych klientów. Zjawisko potwierdzają badania – m.in. przeprowadzone w 2012 r. na zlecenie Benefit Multimedia przez MillwardBrown SMG/KRC. Ekspertyza przeprowadzona została w wybranych ośrodkach sportowych, w których jako formę uatrakcyjnienia oferty zastosowano telewizję multimedialną Benefit  TV, z programem i tematyką dostosowaną do specyfiki miejsca oraz oczekiwań i profilu jego użytkowników.

Spośród wszystkich osób zapytanych o odbiór treści dystrybuowanych za pośrednictwem Benefit TV 70 proc. wyraziło pochlebną opinię o zastosowaniu tego rodzaju narzędzia. Te same badania potwierdziły także wysoki stopień dotarcia przekazu do klienta i jego pożądaną – z marketingowego punktu widzenia – reakcję. Treści dystrybuowane za pośrednictwem ekranów multimedialnych trafiają do blisko 70 proc. osób uczęszczających do ośrodków sportowych o charakterze fitness. Co więcej, 72 proc. respondentów uznało umieszczenie ekranów za dobry pomysł i potwierdziło ich wpływ na zwiększenie atrakcyjności danego obiektu. Osiągnięcie tak dobrych wyników możliwe było dzięki dokładnemu poznaniu preferencji potencjalnych odbiorców – jeszcze przed opracowaniem kontentu.

Ekrany jako nośnik informacji coraz częściej wykorzystywane są także w komunikacji wewnętrznej, przyczyniając się do wzrostu lojalności pracowników i ich silniejszej identyfikacji z miejscem pracy. Sieci i ramówka tworzone przez Benefit Multimedia wspierają także tego rodzaju procesy zachodzące w przedsiębiorstwach.

Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie The New Multi-screen World z sierpnia 2012 r., 90 proc. naszej codziennej interakcji z mediami odbywa się za pośrednictwem różnego rodzaju monitorów. Średni czas, jaki każdego dnia spędzamy przed ekranami, wynosi 4,4 godz. Biorąc pod uwagę rosnący udział mediów cyfrowych w otaczającej nas rzeczywistości, należy przyjąć do wiadomości, iż Digital Signage jest narzędziem, bez którego skuteczne zrealizowanie strategii marketingowej już wkrótce nie będzie możliwe.

Rafał Tyborowski
Prezes Zarządu Benefit Multimedia
biuro@benefit-multimedia.pl

Sprzedaż jest prosta, tylko ludzie niepotrzebnie ją komplikują.

Wojciech Herra

Pobierz wydanie 06/2019

Zobacz również

Spotkania biznesowe poza firmą

Rozmowy i spotkania biznesowe to stały element w pracy menadżerów, przedsiębiorców oraz osób wykonujących wolne zawody. Coraz częściej odbywają się one poza biurem. W 2017 roku blisko 80 proc. przedsiębiorców zdecydowało się na spotkanie na tzw. neutralnym gruncie [1]. W tym celu najczęściej wybierali lokal gastronomiczny. Jakie korzyści niesie ze sobą rozmowa biznesowa poza ścianami firmy? Na co zwrócić uwagę przy wyborze miejsca na lunch biznesowy?

Ruszaj się nie tylko na treningu

Nie masz czasu na aktywność fizyczną? Nie masz czasu na życie! Fizyczność i mentalność to dwie nierozerwalnie ze sobą splecione funkcje ludzkiego życia i żadna z nich nie może być tylko opcją. Jeśli pracujesz w pozycji siedzącej, jak 70 proc. Polaków, nie uprawiasz regularnie żadnego sportu i niemal wszędzie przemieszczasz się środkami komunikacji, ten artykuł jest właśnie dla ciebie!

Chcesz rzucić palenie? To rzuć.

Kolejny rok, kolejne postanowienia noworoczne. Podczas wielu spotkań w całej Polsce znów mogłem podzielić się skutecznymi metodami na osiągnięcie noworocznych celów. Jednym z nich było oczywiście rzucenie palenia. Zatrzymajmy się na chwilę, by poznać sposoby, jak się do rzucenia palenia zabrać i, co najważniejsze, jak w tym postanowieniu wytrwać.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.