Rozwój

Łowić ryby tam, gdzie one są. Pięć wniosków o social media

Często spotykam się z opinią uczestników warsztatów Employer Branding, że social media są przereklamowane, służą jedynie przesadnemu „uzewnętrznianiu się” i nie wspierają procesów rekrutacji. Czasem jednak, i jest takich sytuacji coraz więcej, pojawiają się takie argumenty, które wskazują na pozytywny wpływ takich narzędzi na pokazanie prawdziwego oblicza firmy, jej wartości, kultury organizacyjnej i pracowników. Chyba nikt nie będzie zaskoczony, jeśli zdradzę, że ta różnica zdań dotyczy głównie Facebooka.

Bezczynność i efekt „AHA”

Trudno jest nie robić NIC. Jedną z najbardziej podstawowych, pierwotnych psychologicznych potrzeb człowieka jest konieczność strukturalizacji czasu. Strukturalizacji, czyli uporządkowania i zapełnienia czasu czynnościami, zadaniami, myślami. Sytuacja, w której nie możemy się niczym zająć, w większości nas wywołuje lęk. Bezczynność implikuje bowiem niepokój nazywany przez psychologów stresem deprywacji, stąd – czytanie gazety w pociągu, granie w grę na telefonie, gdy siedzimy w poczekalni u lekarza czy bazgranie w zeszycie podczas konferencji, na której zupełnie nie możemy się skupić.

Motywacja HR-owca – recepta na sukces firmy

Jak jednocześnie być dobrym strategiem i zmaksymalizować zyski firmy, a jednocześnie zbudować zespół oddanych i zaangażowanych pracowników? Brzmi jak nierealne marzenie? Wcale nie, wystarczy tylko odpowiednio zmotywować swoich pracowników.

Proaktywność

Pojęcie proaktywności do powszechnego użycia wprowadził Stephen Covey, opisując siedem nawyków skutecznego działania, wśród których to właśnie proaktywność autor uznał za pierwszy nawyk do rozwinięcia przez człowieka skutecznego.

Myślę, że każdy sportowiec, czy mówi o tym, czy nie, jest patriotą.

Czesław Lang

Pobierz wydanie 09/2019

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.