Produkt to nie wszystko – istotna jest infrastruktura

We współczesnych relacjach biznesowych coraz większego znaczenia nabierają dodatkowe usługi, jakie przedsiębiorca może zaoferować konsumentowi wraz z ofertą główną. Wynika to z faktu, iż klient – świadomy obecności alternatywnych rozwiązań – oczekuje, iż wybrana oferta będzie najlepszą z możliwych. Dla firmy zatrzymanie takiego klienta to duże wyzwanie, oznaczające nieustanne monitorowanie poziomu zadowolenia konsumentów i natychmiastowe reagowanie na zmiany zachodzące w ich oczekiwaniach. Wysiłek ten jednak się opłaca, gdyż zadowolony i przywiązany do firmy klient to klient na wagę złota.

Sprzymierzeńcem przedsiębiorców w walce o zadowolenie klienta coraz częściej stają się zaawansowane technologie informatyczne automatyzujące i przyśpieszające procesy biznesowe na linii klient – przedsiębiorca. Skracają one czas potrzebny do wykonania transakcji handlowych, a jednocześnie eliminują możliwość popełnienia błędów. Znaczenie tego rodzaju narzędzi docenia coraz więcej firm, a te, które już nimi dysponują, z powodzeniem informatyzują kolejne działy firm.
– Wykorzystanie systemów informatycznych do usprawnienia współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi jest coraz powszechniejszym trendem wśród polskich przedsiębiorców. Decydując się na wprowadzenie narzędzi bazujących na potencjale IT, firmy kierują się przede wszystkim chęcią usprawnienia przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi działami firmy a klientem oraz oczekiwaniami ich partnerów. Ci zaś coraz częściej przy wyborze dostawcy określonych produktów czy usług kierują się nie tylko przedstawioną im ofertą. Duże znaczenie ma także sposób zarządzania nabytymi pakietami oraz forma dostępu do wybranych opcji – uważa Urszula Kryczka, koordynator Działu Obsługi Klienta w Benefit Systems. Firma ta w ostatnim czasie uruchomiła nowoczesną platformę internetową umożliwiającą zarządzanie produktami firmy za pośrednictwem sieci WWW. Spółka Benefit Systems w trosce o łatwiejszy dostęp do oferowanych przez siebie usług zdecydowała się na wprowadzenie nowego narzędzia usprawniającego zarządzanie kartami MultiSport Plus po stronie klientów spółki. Uruchomiona w tym celu nowoczesna platforma internetowa służąca do realizacji zamówień oraz administrowania posiadanymi pakietami skupia w jednym miejscu wszystkie funkcjonalności niezbędne do efektywnego wykorzystywania produktów oferowanych w ramach oferty Benefit Systems. Przeniesienie procesu zarządzania kartami MultiSport Plus z formularzy wysyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej na platformę internetową to duże udogodnienie dla klientów, którzy od końca maja bieżącego roku wszelkie sprawy związane z zamawianiem kart MultiSport Plus mogą finalizować za pośrednictwem internetu – dodaje Urszula Kryczka.
Rozwiązania zastosowane w obrębie platformy Benefit Systems usprawniają proces komunikacji, dając pełny dostęp do informacji niezbędnych do efektywnego realizowania polityki firmy w zakresie świadczeń pozapłacowych. Dzięki nowej platformie znacznie ułatwiony został m.in. proces przypisywania kart osób towarzyszących do pracowników oraz anulowania nieaktywnych kart. Indywidualny dostęp do systemu, jaki osoba kontaktowa ze strony klienta otrzymuje wraz z linkiem i hasłem, umożliwia aktywowanie i dezaktywowanie kart według terminu ustalonego na kolejne okresy rozliczeniowe oraz analizowanie historii poszczególnych kart. Dodatkowa opcja, która realizowana jest za pośrednictwem nowej platformy, to także możliwość bieżącego zamawiania duplikatów kart. Platforma bardzo ułatwia i przyśpiesza składanie zamówień. Cały proces odbywa się dużo szybciej niż przy dotychczas stosowanej metodzie, bazującej na plikach xls. Strona jest czytelna i przejrzysta. Poruszanie się po całym systemie również nie sprawia trudności – ocenia Mirosław Wnęk, account manager pracujący w firmie SolidExpert, korzystającej z rozwiązań oferowanych przez Benefit Systems.
Za główną zaletę interfejsu, klienci Benefit Systems, którzy mają okazję z niego korzystać, uznali znaczne skrócenie czasu składania zamówień na karty dla pracowników oraz otrzymywanie podsumowania dokonanego zlecenia drogą mailową, które pozwala na szybką interwencję w przypadku zrealizowania błędnej transakcji. Uwagę klientów zwróciła także możliwość eksportu danych do różnego formatu plików, która jest szczególnie przydatna w trakcie wykonywania raportów i zestawień na potrzeby klientów.
W przeprowadzonym na zlecenie Benefit Systems badaniu ankietowym dotyczącym oceny nowej platformy, blisko trzy czwarte respondentów uznało, iż skraca ona czas tworzenia listy osób uprawnionych do korzystania z kart MultiSport Plus. Równie wysoko oceniona została łatwość poruszania się po platformie. Aż 90 proc. respondentów uznało także, iż składanie nowych zamówień oraz deaktywowanie kart przebiega wystarczająco prosto i nie wiąże się z dodatkowymi trudnościami. Samo poruszanie się po platformie klienci uznali jako „intuicyjne i naturalne”.
Pozytywny odbiór nowych technologii wprowadzanych przez przedsiębiorców to istotna wskazówka co do kierunku, w jakim zmierzać powinien proces kształtowania oferty biznesowej. Właściciele firm powinni dużo bardziej niż dotychczas koncentrować się na czynnikach niebędących podstawowym elementem oferty, ale mających realny wpływ na ocenę współpracy. Sam produkt to bowiem za mało, żeby utrzymać przy sobie klienta, należy również zadbać o samą infrastrukturę, by korzystanie z proponowanej oferty było w pełni zoptymalizowane.

 Magdalena Ziółkowska

Myślę, że każdy sportowiec, czy mówi o tym, czy nie, jest patriotą.

Czesław Lang

Pobierz wydanie 09/2019

Zobacz również

Poziom inteligencji w dół

Mamy XXI wiek. Ludzkość doskonali sztuczną inteligencję, następuje szybki postęp technologiczny w różnych dziedzinach, człowiek zyskuje coraz większy dostęp do informacji i wiedzy. Mogłoby się wydawać, że w efekcie tak dynamicznych zmian systematycznie będzie wzrastać iloraz inteligencji ludzkości. Jednak badania przeprowadzone przez norweskich i brytyjskich badaczy wskazują na zupełnie odwrotny trend.

Proaktywność menedżerska

Rok 1940, San Bernardino, dwóch braci otwiera małą restaurację dla zmotoryzowanych klientów. Jedną z wielu w tamtych czasach. Klienci zamawiają jedzenie i napoje, siedząc wygodnie w swoich autach, a pracownicy obsługi podjeżdżają do nich na wrotkach. Wszystko działało sprawnie, obroty rosły, ale właściciele nie byli do końca zadowoleni ze swojej działalności.

Mniej znaczy więcej

Minimalizm to podejście, w którym dąży się do upraszczania codzienności i redukowania wszystkiego, co zbędne ‒ nadmiaru przedmiotów, zadań, przekazów medialnych, a nawet toksycznych relacji z ludźmi. Jak wykorzystać minimalizm w podejściu do pracy? Oto kilka wskazówek.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.