Millenialsi oczekują więcej od swojego miejsca pracy

Dzisiejsi 18‒34-latkowie nie do końca wiedzą, czego chcą, ale na pewno wiedzą, czego nie chcą. To powoduje, że pracodawca nieustannie musi stymulować ich aktywność, tak aby się nie nudzili i stale mieli poczucie rozwoju. Niechęć młodego pokolenia do podporządkowywania się regułom sprawia, że należy wprowadzać wiele zmian zarówno na rynku pracy, płac i benefitów, jak i w samej aranżacji biur.

fot. mat. własne HOPinHUB

Tradycyjne, zamknięte biura, głośne przestrzenie typu open space czy też narożne biura prezesów są w stanie zniechęcić młode osoby do podjęcia pracy w danej firmie. Badania pokazują, że cenione są pomieszczenia, które sprzyjają przepływowi pomysłów, nie tworzą sztucznych barier, a także pozwalają na integrowanie się z pozostałymi pracownikami. Szczególnie doceniane są przez Millenialsów biura szyte na miarę, tzw. BTS (build-to-suit). Takie przestrzenie spełniają wszystkie nawet najbardziej nietypowe oczekiwania.

Poukładaj sobie swoje miejsce pracy

Podczas aranżacji biura należy pamiętać o tym, aby było ono elastyczne i aby w każdej chwili można było je ponownie zaaranżować. Należy zapomnieć o ścianach, boksach oraz tradycyjnych biurkach. Najbardziej pożądane są fotele, pufy, sofy i hamaki, dzięki, którym pracownik sam może zaaranżować swoje miejsce pracy. Jest to trend coraz bardziej zauważalny w większości nowoczesnych miejsc pracy – szczególnie popularny w branży nowoczesnych technologii. Firmy z tego sektora oferują najwięcej swoim pracownikom, a ich biura często przypominają bawialnie. Warto jednak podkreślić, że sektor nowoczesnych technologii rozwija się niezwykle dynamicznie, a takie nietypowe przestrzenie zwiększają wydajność pracowników oraz sprzyjają innowacjom. W przeciągu najbliższych lat takie biura staną się jednak standardem, a już dziś możemy mówić o tym, że są one widoczne na warszawskim, krakowskim czy też wrocławskim rynku pracy.

Bawialnia czy biuro?

Nikogo zatem już nie dziwią strefy relaksu oraz strefy rozrywki, gdzie znajdziemy gry komputerowe, piłkarzyki, stoły do ping-ponga czy też worki bokserskie. Pokoje socjalne są zastępowane w pełni wyposażonymi kuchniami, gdzie pracownik ma możliwość przygotowania świeżego posiłku. Coraz częściej pojawiają się strefy zdrowia z miejscami do medytacji, pokoje kawowe oraz break roomy. Najnowszym trendem są dźwiękoszczelne strefy ciszy, w których pracownik może pozwolić sobie na chwilę wytchnienia w otaczającym go biurowym zgiełku, a także popracować w ciszy, odbyć ważną rozmowę telefoniczną w pełnym skupieniu czy też zdrzemnąć się. Jak podaje Bentley University, jest to aspekt ważny dla 86 proc. Millenialsów. W firmie EF Education First jesteśmy w stanie znaleźć aż 16 przestrzeni ciszy, gdzie każdy pracownik może odbyć prywatną rozmowę telefoniczną.

Małe, dźwiękoszczelne pomieszczenie

Odpowiedzią na te oczekiwania są coraz popularniejsze w Polsce budki akustyczne, które pochłaniają dźwięki z otoczenia i zapewniają w środku optymalny komfort akustyczny. To pozwala na to, aby rozmowa, która odbywa się wewnątrz, była niemal niesłyszalna dla osób z zewnątrz. Dźwięki pochodzące z otoczenia dla osoby przebywającej w środku są wyciszone aż o 30 decybeli – to wystarczy, aby poprawić wydajność i komfort pracownika. W budkach akustycznych można nie tylko odbywać rozmowy telefoniczne, lecz także prowadzić wideokonferencje czy też pracować nad projektem w maksymalnym skupieniu i koncentracji. Świetnie nadają się również do prowadzenia relacji i nagrywania filmików na kanały social media. Budki akustyczne znacząco wpływają na poprawę komfortu pracy – pracownicy ciekawi takiego rozwiązania chętnie odbywają w nich rozmowy telefoniczne czy też kilkuosobowe spotkania (dostępne są również budki wieloosobowe). Ogranicza to hałas w całym biurze i wpływa na poprawę wydajności pracy wszystkich pracowników.

*tekst sponsorowany

Monika Olejnik
Project Manager HOPinHUB
m.olejnik@hopinhub.com

Myślę, że każdy sportowiec, czy mówi o tym, czy nie, jest patriotą.

Czesław Lang

Pobierz wydanie 09/2019

Zobacz również

Jak motywować pracowników o niskich pensjach

Motywowanie pracowników nie jest łatwym zadaniem. Trudno jest motywować pracowników o wysokich zarobkach, dlatego budowanie motywacji osób o niskich płacach jest jeszcze większym wyzwaniem. Pracownicy o najniższych zarobkach są dość zróżnicowaną grupą. Należą do nich osoby o niskich kwalifikacjach oraz młodzi pracownicy, którzy dopiero zaczynają aktywność zawodową.

Elastyczna forma zakupu benefitów

Zasadniczo procedury zakupowe w jednostkach publicznych mogą być przeprowadzane na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) albo wewnętrznego regulaminu udzielania zamówień. W niniejszym artykule skupię się na tej teoretycznie prostszej procedurze − dotyczącej zakupów poniżej tzw. progu bagatelności, który wynosi 30 tys. euro.

Nowa era motywacji

„HR występuje u nas coraz częściej w roli policjanta, który musi wręcz zmuszać pracowników do udziału w szkoleniach firmowych”. „Coraz trudniej jest nam organizować wyjazdy firmowe i szkolenia weekendowe. Ludzie po prostu nie chcą już w nich brać udziału”. „Mnożymy liczbę oferowanych świadczeń pozapłacowych (tzw. benefitów), a najbardziej wartościowi pracownicy i tak odchodzą”.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.