Kafeteria - Innowacyjna platforma kafeteryjna od Benefit Systems

Rozwój technik motywacyjnych powoduje nie tylko poszerzanie portfela usług, jakie pracodawcy proponują swoim pracownikom, ale także platform ułatwiających zarządzanie benefitami przez działy HR. Spółka Benefit Systems SA dostarczająca rozwiązania z zakresu świadczeń pracowniczych wprowadziła nowoczesną platformę kafeteryjną, która dzięki swoim funkcjonalnościom umożliwia przejrzyste korzystanie z dostępnych rozwiązań motywacyjnych.

Kompleksowa obsługa świadczeń pracowniczych

Przygotowane przez spółkę rozwiązanie zapewnia kompleksowe możliwości weryfikacji oraz obsługi wszystkich świadczeń pracowniczych w firmie – począwszy od opieki medycznej, ubezpieczeń, świadczeń własnych klienta (deputatów itp.), jak również świadczeń, które już funkcjonowały w firmie, np. dodatkowego ubezpieczenia rodzinnego. Platforma kafeteryjna jako jeden „operator” wszystkich świadczeń funkcjonujących w firmie odciąża poszczególne jednostki administracyjne. Precyzyjny system pozwala na dostosowanie menu programu do źródeł finansowania np. z Zakładowego Funduszu Świadczeń Pracowniczych (rozrywka, sport, rekreacja, wypoczynek krajowy i zagraniczny, inna pomoc w formie materialnej i niematerialnej), środków obrotowych pracodawcy, czy też środków własnych pracownika. Funkcjonalność ta jest niezwykle istotna, gdyż np. środki z ZFŚP mogą być wydatkowane na ograniczony ustawą katalog świadczeń. Ponadto system dostosowuje się do przepisów, jak i regulaminów wewnętrznych firm, m.in. dotyczących korzystania ze świadczeń pracowniczych (matki w ciąży, osoby z rodzinami wielodzietnymi), co znacząco usprawnia określenie zakresu korzystania z oferowanych świadczeń.

Optymalizacja świadczeń poprzez pełne raportowanie

Panel kafeteryjny jako niezależny system wspiera procesy administracyjne poprzez umożliwienie wyliczania podatków oraz wszelkich „obciążeń” osób zatrudnionych w firmie. Opracowane analizy pozwalają na optymalizację świadczeń, dzięki informacjom o produktach cieszących się największym zainteresowaniem wśród pracowników, wysokości wykorzystania dostępnych środków oraz środków wykorzystanych z danego źródła finansowania.

Pełna personalizacja i kompatybilność systemu

System kafeteryjny spółki Benefit zapewnia zaawansowaną formę konfekcjonowania zamówionych przez pracownika świadczeń. Pełna personalizacja świadczeń nie była wcześniej dostępna na rynku. Dodatkowym usprawnieniem jest także pełna kompatybilność z systemami kadrowo-płacowymi klienta, która umożliwia import danych do dowolnego systemu kadrowo-płacowego. Rozwiązanie to usprawnia proces naliczania podatków, który często wiązał się z koniecznością weryfikacji oraz naliczenia wartości ręcznie. Zestawienie poszczególnych pozycji pozwala również na przygotowywanie zbiorczej faktury VAT.

Elastyczność i możliwość dywersyfikacji

Oferowane rozwiązanie to także pełne dostosowanie do korporacyjnych wymagań przedsiębiorstw. Platforma zapewnia możliwość indywidualizacji szaty graficznej dla każdego klienta, a także możliwość dopasowania menu do struktury organizacyjnej, np. oddziałów, stanowiska, poziomu wynagrodzeń. Dodatkowo każdy szczebel w firmie może posiadać różny zakres dostępnych środków/usług, a poszczególny użytkownik może operować dowolnie wskazanym menu świadczeń, np. sport, kino, teatr, wypoczynek, zakupy, szkolenia językowe, produkty dla dzieci.

Platforma oparta na wieloletnim doświadczeniu

Platforma kafeteryjna MultiKafeteria stworzona przez spółkę Benefit Systems SA powstała na bazie 8-letniego doświadczenia w branży programów kafeteryjnych dla firm, jakie posiada spółka. Z oferty kafeteryjnej Benefit Systems korzysta kilkadziesiąt tysięcy użytkowników, z myślą o których przygotowano m.in. programy MultiSport, MultiSport Kids, a także Program Kinowy MultiBilet.

Adam Janicki
kierownik programu kafeteryjnego MultiKafeteria Benefit Systems SA

*tekst promocyjny

 

Zawsze mówiłam, że możesz wszystko, tylko przestań się bać.

Agnieszka Rylik

Pobierz wydanie 07-08/2019

Zobacz również

Elastyczna forma zakupu benefitów

Zasadniczo procedury zakupowe w jednostkach publicznych mogą być przeprowadzane na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) albo wewnętrznego regulaminu udzielania zamówień. W niniejszym artykule skupię się na tej teoretycznie prostszej procedurze − dotyczącej zakupów poniżej tzw. progu bagatelności, który wynosi 30 tys. euro.

Nowa era motywacji

„HR występuje u nas coraz częściej w roli policjanta, który musi wręcz zmuszać pracowników do udziału w szkoleniach firmowych”. „Coraz trudniej jest nam organizować wyjazdy firmowe i szkolenia weekendowe. Ludzie po prostu nie chcą już w nich brać udziału”. „Mnożymy liczbę oferowanych świadczeń pozapłacowych (tzw. benefitów), a najbardziej wartościowi pracownicy i tak odchodzą”.

Polacy o zwierzętach w pracy

Pies i kot w firmie? Otwartość pracodawcy na zwierzęta w miejscu pracy potrafi zarówno przyciągać kandydatów, jak i ich odstraszać. Według badań Pracuj.pl, 56% pracowników dopuszcza obecność pupili w firmie, a co trzeci uznałby ją za dodatkową motywację do udziału w rekrutacji. Entuzjazm wykazują szczególnie młodsi pracownicy. W pierwszym materiale serii Pracuj.pl „Zawodowy styl życia” sprawdzamy, czy zwierzęta w pracy to pomysł dla każdego.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.