Benefity pracownicze w dobie kryzysu

Każdy dobry lider wie, że motywacja i zaangażowanie jest kluczem do tego, aby organizacja działała sprawnie i była gotowa na każde, nawet najbardziej wymagające wyzwanie. Świadomość celu i odpowiednie wsparcie to optymalne warunki do tego, aby w pełni wykorzystać potencjał najcenniejszego kapitału firmy, jakim są ludzie. Wyzwanie w postaci pandemii koronawirusa sprawiło, że uwaga organizacji i jej liderów niemal w 100 proc. zwrócona jest na utrzymanie ciągłości biznesu i działania z tym związane.

Nic w tym dziwnego, wyjątkowa sytuacja wymaga specjalnych środków, ale czy wśród twoich działań znalazło się utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji i zaangażowania pracowników? Aby dostosować się do nowej rzeczywistości wszyscy pracownicy musieli stanąć twarzą w twarz ze zmianą. Ich codzienna rutyna, sposób i środowisko pracy zmieniło się praktycznie z dnia na dzień. Zagrożone poczucie bezpieczeństwa, obawy o zdrowie i życie swoje i bliskich, codzienna troska o dzieci i rosnące poczucie izolacji wielu doprowadza do kryzysów, frustracji, a w skrajnych sytuacjach nawet lęków. W firmach także jest odczuwalna nerwowa atmosfera, w niektórych przypadkach brak zadań i postój, a w innych nadmiar i gonitwa, aby utrzymać miejsca pracy. Utrzymanie motywacji i zaangażowania zespołu w takich okolicznościach stało się prawdziwym wyzwaniem. Doświadczony lider wie, że dobrze zmotywowany zespół to silniejsza, sprawniejsza i bardziej wydajna organizacja. Dlatego szczególnie dziś, w sytuacji kryzysowej warto sięgnąć po gotowe narzędzia i rozwiązania oferowane przez wyspecjalizowane firmy w postaci kafeterii benefitów pracowniczych, które zagwarantują zróżnicowany i szeroki zakres wsparcia pracownikom.

Odpowiednio dobrane benefity stanowią realną pomoc w odbudowie morale pracowników. W pierwszej kolejności należy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa. Dziś priorytetem stała się ochrona zdrowia i życia. Już sam standardowy pakiet usług medycznych nie wystarcza. Tu z pomocą przychodzi telemedycyna i nielimitowany dostęp do e-konsultacji medycznych u różnych specjalistów. Dostęp do sprzętu i akcesoriów sportowych, treningów on-line, dietetyka czy trenera personalnego to usługi, które podczas home office pomogą w zachowaniu aktywności i ważnego work-life balance. Warto także zadbać o umożliwienie pracownikom dostępu do zdalnej rozrywki, bogatych ofert serwisów VOD, audiobooków, e-booków, szkoleń on-line, gier albo niezastąpionych książek i planszówek. Nowością na rynku benefitów stał się codzienny dostęp do prasy poprzez prenumeratę online „Gazety Wyborczej”. W ostatnim czasie kafeterie benefitów zrobiły także mocny zwrot w kierunku zakupów online udostępniając pracownikom atrakcyjne oferty takich firm jak Allegro, Tesco, Zalando, Empik, Decathlon, eObuwie czy H&M. Na koniec nie zapomnijmy o jedzeniu na dowóz z oferty np. Pyszne.pl, bo to bardzo ważne, w zasadzie od tego powinniśmy zacząć.

Tak bogata oferta benefitów pomoże w docenieniu, motywowaniu i okazaniu troski pracownikom, tak ważnych szczególnie w czasie kryzysu. Dzięki szerokiej, ale jednocześnie przemyślanej ofercie platformy benefitowej twój pracownik zaspokoi zarówno podstawowe, jak i wyszukane potrzeby. Co więcej, sam wybierze to, czego najbardziej potrzebuje. Dostawca platformy kafeteryjnej zadba także o regularny kontakt z użytkownikami benefitów. Dzięki atrakcyjnym newsletterom inspiruje, motywuje i angażuje do aktywnego i zdrowego stylu życia, odpowiednio dopasowując komunikowaną ofertę, by wychodzić naprzeciw ich bieżącym potrzebom. Trwają już intensywne prace nad przygotowaniem oferty pod hasłem: „Bezpiecznie wyjdź z domu” i „Bezpieczna turystyka”, która podpowie gotowe i sprawdzone rozwiązania.

Dobrą wiadomością jest fakt, iż duża cześć tych świadczeń może być finansowana także ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, co w szczególnie trudnej sytuacji wielu firm może stanowić dobrą alternatywę. Przypomnijmy jeszcze, że od kwietnia 2020 podwyższono również limit zwolnienia pracownika z podatku dochodowego od dofinansowań z ZFŚS do kwoty 2000 zł brutto. To dobry czas, aby elastyczność w zarządzaniu wprowadzić także w obszarze benefitów. Dzięki temu utrzymywanie motywacji i zaangażowania w tym nieprzewidywalnym czasie będzie wymagała mniej energii, której dziś, jak nigdy wcześniej, potrzebujemy na zarządzanie kryzysowe.

Tomasz Karniewicz
Ekspert w dziedzinie narzędzi i procesów HR, z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu w tym obszarze. W codziennej pracy poszukuje najlepszych rozwiązań w oparciu o realne potrzeby, ekspert z MyBenefit
tekst sponsorowany

Zaczęłam traktować ludzi jak partnerów, doceniać ich w imię zasady: chwal przy wszystkich, upominaj w cztery oczy.

Małgorzata Bieniaszewska

Pobierz wydanie 05/2020

Zobacz również

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.