Benefity dające swobodę pracownikom

Nie jest tajemnicą, że każdy pracownik ma większą motywację do pracy, jeśli jest za nią nagradzany. Rynek benefitów rozrasta się więc z miesiąca na miesiąc, a karta MultiSport oraz prywatna opieka zdrowotna stały się standardem. Tego typu dodatki traktujemy jak normę. W odpowiedzi na potrzeby pracowników pracodawcy coraz bardziej kreatywnie podchodzą do tematu nagradzania oraz motywacji współpracowników.

HR-owcy często gubią się już w gąszczu ofert, które otrzymują od dystrybutorów benefitów. Jak wybrać najlepszy, dopasowany do odbiorcy, produkt? Pracownicy mają przecież różne zainteresowania, odmienne podejście do życia oraz pomysły na spędzanie czasu „po godzinach”. Jako ludzie bardzo różnimy się od siebie, jak więc wybrać benefit, który będzie odpowiadał każdemu?

Jest jedna wspólna cecha większości pracowników na świecie – potrzeba odpoczynku i regeneracji. Piramida Maslowa nie kłamie – nawet największy pracoholik potrzebuje chwili wytchnienia. Dlatego warto podarować pracownikom możliwość wypoczynku w takich warunkach, w jakich najbardziej lubią. Szefowie, którzy dbają o work-life balance w swoich zespołach , mogą liczyć na ich bardziej efektywną pracę oraz lojalność. Wypoczęty i dobrze traktowany podwładny to szczęśliwy, zmotywowany oraz wdzięczny pracownik.

Idealnym rozwiązaniem, które wzbogaci i uatrakcyjni pakiet socjalny, okazują się vouchery wypoczynkowe. Można z nich skorzystać w wybranym miejscu, w dowolnym czasie. Dofinansowanie wypoczynku daje gwarancję pracodawcy, że pracownik rzeczywiście wykorzystał dedykowane mu fundusze na podróż, wakacje lub chociaż weekendowy wypad.

Wśród ofert dostępnych na rynku wyróżnić należy bony TravelPass, wydawane przez wrocławską spółkę MyBenefit, która już od ponad 10 lat działa na rzecz motywacji, lojalności i zaangażowania pracowników w Polsce. Jej flagowym produktem jest Kafeteria, czyli internetowa platforma, w ramach której pracownicy sami wybierają interesujące ich benefity spośród ofert turystycznych, kulturalnych czy rekreacyjnych. Jednak pierwszą propozycją, z jaką MyBenefit wyszła do pracodawców, były bony TravelPass. Vouchery dostępne są w kilku wariantach oraz wielu wygodnych nominałach. Można wykorzystać je na opłacenie pobytu w hotelach i ośrodkach wypoczynkowych w Polsce oraz w ramach pełnej oferty podróży oferowanych przez biuro Travelplanet.pl.

Ostatnio na rynku benefitów pojawiły się także nowe bony od Sun & Snow, których zasada działania jest taka sama – pracodawca wybiera określone nominały bonów, a obdarowany ma rok na ich wykorzystanie. Bonami Sun & Snow można opłacić wynajem każdego z 1700 apartamentów dostępnych w ofercie firmy. Sun & Snow od 10 lat z powodzeniem działa w branży sprzedaży oraz wynajmu nieruchomości wypoczynkowych. W swojej ofercie ma apartamenty w najpopularniejszych polskich kurortach w górach i nad morzem, na Mazurach oraz w dużych miastach.

Benefity ułatwiające wypoczynek pracownikom to uniwersalne i wygodne rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno w małych firmach, jak i dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych czy korporacjach. Mogą wzbogacić dostępny już pakiet socjalny, ale świetnie sprawdzą się także jako jednorazowy prezent świąteczny lub nagroda w firmowym konkursie dla pracowników. Bony wypoczynkowe mogą być finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych – ich przeznaczenie jest w pełni zgodne z zapisami ustawy o ZFŚS.

Korzyści z wyjazdu pracownika odniesie cała firma! Człowiek naprawdę wypoczęty jest bardziej zrelaksowany i przyjaźnie nastawiony do współpracowników. Dzięki zmianie otoczenia ma więcej energii, świeże pomysły i nową energię do pracy.

Mariola Skorupa
Product Manager SUN & SNOW Sp. z o.o.
mariola.skorupa@sunandsnow.pl

Zawsze mówiłam, że możesz wszystko, tylko przestań się bać.

Agnieszka Rylik

Pobierz wydanie 07-08/2019

Zobacz również

Polacy o zwierzętach w pracy

Pies i kot w firmie? Otwartość pracodawcy na zwierzęta w miejscu pracy potrafi zarówno przyciągać kandydatów, jak i ich odstraszać. Według badań Pracuj.pl, 56% pracowników dopuszcza obecność pupili w firmie, a co trzeci uznałby ją za dodatkową motywację do udziału w rekrutacji. Entuzjazm wykazują szczególnie młodsi pracownicy. W pierwszym materiale serii Pracuj.pl „Zawodowy styl życia” sprawdzamy, czy zwierzęta w pracy to pomysł dla każdego.

Nowy model nauki języka angielskiego dla Twoich pracowników

69 proc. Polaków otrzymuje w swojej pracy przynajmniej jeden benefit pozapłacowy. Do pierwszej piątki najczęściej pożądanych świadczeń wśród pracowników niezmiennie należą szkolenia językowe [1]. Współczesne realia stawiają przed organizacjami nowe wyzwania: jaką formę nauki zaproponować pracownikom, by była ona przyjemnością, a nie koniecznością?

Benefity na gruncie prawa zamówień publicznych

W ostatnich latach można zaobserwować, że wszelkie świadczenia pozapłacowe takie jak prywatna opieka medyczna, karty podarunkowe, dofinansowanie biletów do kina czy teatru, karnety na siłownię, stanowią już nie jakiś szczególny bonus przyznawany wybranym pracownikom, ale są benefitami powszechnie dostępnymi dla pracowników, a dla pracodawcy elementem employer brandingu. To wszystko powoduje, że nie tylko prywatne firmy, lecz także państwowe instytucje dokonują niejednokrotnie na dużą skalę zakupu takich świadczeń pozapłacowych.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.