Szacunek rodzi szacunek

– Uważam, że dzisiaj nie ma samotnych wilków – podkreśla w wywiadzie okładkowym Wojciech Herra, charyzmatyczny mówca i badacz psychologii mistrzostwa. – Dziś najważniejszym elementem jest wymiana doświadczeń.

Miarą jakości zespołów nie jest wynik, a wsparcie, którego sobie udzielają jego członkowie – to słowa Wojciecha Herra z wystąpienia podczas majowego Kongresu Kadry, który w całości poświęcony był autentycznym wartościom tworzącym fantastyczne firmy. W swoim wystąpieniu Wojciech Herra szukał analogii między sportem a biznesem. Zaprezentował wartości zaczerpnięte ze świata sportu, które zaimplementował do biznesu, m.in.: gra fair play, wzajemne wspieranie się członków zespołu i autentyczność. Bez wątpienia ambasadorem i swego rodzaju „nośnikiem” wartości w organizacji winien być menedżer, który nie tylko będzie potrafił zgromadzić wokół siebie wartościowych pracowników, lecz także zatrzymać ich w firmie. Jego rola w budowaniu zdrowych relacji jest nieoceniona.

– Nie sztuką jest znaleźć dobrych ludzi i ich zepsuć – wprowadzić konflikt w zespole, w efekcie czego ludzie nie chcą nawzajem sobie pomagać, dzielić się informacjami, wspierać – zauważa Wojciech Herra w wywiadzie, do którego lektury zachęcam.

Autentyczne wartości są kluczowe w budowaniu autorytetu lidera wśród pracowników. Jak bardzo – przekonuje w swoim artykule Anna Urbańska, która twierdzi, że „zasada jest banalnie prosta: szacunek rodzi szacunek. Żaden pracownik nie będzie postrzegał przełożonego w roli autorytetu, jeśli ten będzie traktował go przedmiotowo, widząc w nim jedynie narzędzie do zwiększenia obrotów własnej firmy”.

Obecnie sporo się mówi o biznesie z ludzką twarzą. To nic innego jak biznes zbudowany na wartościach. Tyle jest wartości, ilu poszukujących jej ludzi. Każdy postrzega tę kwestię indywidualnie, dlatego też postaramy się sięgnąć głębiej. W niniejszym numerze publikujemy pierwszą część artykułu Tomasza Mazura będącego swego rodzaju instrukcją obsługi wartości. Autor twierdzi, że „niewiele jest obszarów naszego doświadczenia i refleksji bardziej złożonych, i niejasnych niż świat wartości. […] Wartość jest czymś innym niż jej obowiązywanie. Słowo wartość oznacza po prostu, że jakiś stan rzeczy powinno się urzeczywistnić. Słowo obowiązek natomiast oznacza, że właśnie ja, posiadający takie, a nie inne zdolności, znajdujący się w takim, a nie innym życiowym położeniu, powinienem zrealizować daną wartość”.

Wartościom poświęcił swój czerwcowy felieton Marek Skała, który zauważa, że są firmy, w których wartości są obecne na ścianie i… tylko na ścianie – w ich poszukiwaniu tym razem udał się do Szwecji.

Zapraszam do wartościowej lektury.

Katarzyna Patalan
redaktor naczelna miesięcznika „Benefit”
k.patalan@miesiecznik-benefit.pl

Najważniejsze w moich opowieściach są relacje między ludźmi!

Tomek Michniewicz

Pobierz wydanie 10/2019

Zobacz również

Odjechana farsa

Ostrzegamy! „Odjechana farsa” – najbardziej odjechane i nieprzewidywalne dwie godziny twojego życia.

Blef

Kariera, pieniądze, władza to najbardziej liczy się w korporacyjnym życiu. Idealnie skrojone garnitury, finezyjne poszetki, gustowne krawaty i męskie rozprawy o biznesie to tylko pozory.

Przyszedł mężczyzna do kobiety

Dina i Wiktor, bohaterowie sztuki, to para doświadczonych przez życie ludzi, którzy żyją resztką nadziei na odnalezienie namiastki prawdziwego uczucia.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.