Nieoceniona moc endorfin

– Odważnie wchodziłam na ring, nigdy nie bałam się, co się stanie w czasie walki – podkreśla Agnieszka Rylik, utytułowana bokserka. – Potrafiłam też odciąć się od presji przed startem, afirmacja pomagała mi wzmacniać się mentalnie.

Sportsmenka ma na swoim koncie szereg sukcesów. Jaki jest jej sposób na wygraną?

– Po pierwsze, dużo pracy, po drugie, talent, bo wówczas sukces osiąga się szybciej, po trzecie − trzeba też mieć trochę szczęścia, trafić na dobrych ludzi, ale też szukać nowych inspiracji, i po czwarte, mieć otwartą głowę – wylicza w wywiadzie, do którego lektury zachęcam. - Zawsze wszystkim mówię – idźcie swoją drogą, rozwijajcie się, ciężko pracujcie, ale nie zatrzymujcie się. Dziś swoimi doświadczeniami ze świata sportu dzieli się z ludźmi ze świata biznesu. Wierzy w rozwój i sama wciąż nie spuszcza z tonu.
To właśnie tematyce związanej z szeroko rozumianą aktywnością fizyczną, programami wellbeingowymi i mindfulness w środowisku pracy poświęciliśmy większość artykułów w wakacyjnym numerze. Punktem wyjścia stały się doroczne badania aktywnoś ci Polaków MultiSport Index zlecane przez Benefit Systems, dostawcę Karty MultiSport, które pokazują, że choć odsetek regularnie ćwiczących rodaków powoli wzrasta, to do zrobienia jest jeszcze bardzo wiele. Jednym z kluczowych działań promujących aktywność fizyczną jest środowisko pracy, bo dbałość o pracownika po prostu wszystkim się opłaca. Różne badania wskazują, że ludzie prowadzący aktywny i zdrowy tryb życia, dbający o dietę, o równowagę między życiem prywatnym a zawodowym i zdrowy sen – są bardziej wydajni w pracy, efektywniejsi i rzadziej chorują.Potwierdzają to m.in. badania Human Power, o których w niniejszym wydaniu pisze Małgorzata Czernecka w artykule Wellbeing a produktywność pracowników. Autorka na podstawie konkretnych danych podpowiada, jak skutecznie zarządzać swoją energią.
Coraz częściej podkreśla się także zbawienny wpływ aktywności fizycznej na kondycję psychiczną człowieka. Stres, wypalenie, depresja, samotność – to plagi naszych czasów, które destrukcyjnie oddziałują na ludzką psychikę.
„Ogólne wyniki badań prowadzonych w krajach europejskich i Stanach Zjednoczonych potwierdzają prewencyjną rolę aktywności fizycznej w zakresie występowania zaburzeń psychicznych, zwłaszcza afektywnych. Można więc wyciągnąć wniosek, iż aktywność fizyczna jest istotnym zachowaniem prozdrowotnym, które przynosi korzyści dla naszego zdrowia fizycznego oraz psychicznego ważnego w każdej sferze funkcjonowania człowieka” – czytamy w artykule Aktywność a kondycja psychiczna autorstwa Karoliny Kilar i Artura Dzięgielewskiego.
Zapraszam do lektury, życząc inspiracji do aktywnego spędzenia tegorocznych urlopów – z pewnością wyjdzie to wszystkim na dobre.

Katarzyna Patalan
redaktor naczelna miesięcznika „Benefit”
k.patalan@miesiecznik-benefit.pl

Zawsze mówiłam, że możesz wszystko, tylko przestań się bać.

Agnieszka Rylik

Pobierz wydanie 07-08/2019

Zobacz również

Jak wam się podoba

Jedna z najpopularniejszych komedii Szekspira. Córka wygnanego księcia Rozalinda i jej kuzynka Celia porzucają życie na dworze i wyruszają w ostępy Lasu Ardeńskiego.

Turnus mija, a ja niczyja

Kolejny turnus w domu zdrojowym. Nowi kuracjusze przybywają do źródeł, by podreperować zdrowie, uczęszczać na zabiegi i gimnastykę, chodzić na spacery, a przede wszystkim tańczyć.

Himalaje

Co zrobisz, gdy na wysokości 8300 metrów nagle pęknie lina, która cię utrzymywała?

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.