Autentyczność na wagę złota

– Jestem doskonałym przykładem, że marzenia mają moc – podkreśla Czesław Lang, utytułowany kolarz, biznesmen i dyrektor wyścigu Tour de Pologne. – Faktycznie można osiągnąć wszystko.

„Miej marzenia, postaw sobie realne cele, konsekwentnie pracuj nad ich realizacją” to fundamentalna zasada Czesława Langa. Wielokrotnie zakładał koszulkę lidera, nie tylko w sporcie, z powodzeniem prowadzi biznes, promuje kolarstwo, zdrowy styl życia. Prawdziwy lider, by zapalić innych do działania, sam musi płonąć. Czesław Lang bez wątpienia wielu zapalił do działania, a sam zwraca uwagę na jeszcze jeden niezwykle ważny aspekt w zarządzaniu ludźmi.

– Żeby mieć pozycję lidera, trzeba mieć zaufanie członków zespołu – podkreśla w wywiadzie okładkowym, do którego lektury zachęcam. – Trzeba pokazać ludziom, którzy dla ciebie pracują, że cenisz ich pracę, tylko wtedy będą intensywnie pracowali i tylko wtedy zespół będzie silny.

Zaufanie, autentyczność, spójność są kluczowe dla liderów w każdym stylu przywództwa, czy to angażującym, dyrektywnym, czy charyzmatycznym. To niezwykle ważne w budowaniu relacji w biznesie, nie tylko z pracownikami, ale wszystkimi interesariuszami. Jednym z narzędzi, które wykorzystujemy do budowania i podtrzymywania relacji biznesowych, są media społecznościowe. Dlaczego marka lidera odgrywa tak ważną rolę w obszarze social mediów?

Opowiada o tym Angelika Chimkowska, strateg social sellingu i silnych marek, która podkreśla, że przez lata marketing uczłowieczał marki, teraz człowiek jest marką. To bardzo komfortowa sytuacja stwarzająca nieograniczone możliwości marketingowe. Silna i wiarygodna marka lidera przekłada się nie tylko na liczbę klientów i zaufanie do firmy, lecz także przyciąga do organizacji wartościowych pracowników, a media społecznościowe mogą być niezwykle pomocne w budowaniu tej marki – przekonuje Angelika Chimkowska w wywiadzie, który znajdziecie państwo na łamach niniejszego wydania.

Siłę marki lidera w rekrutowaniu talentów dostrzega także Ewa Wilmanowicz, która w swoim artykule podkreśla, że im bardziej relacje biznesowe przybierają charakter H2H (human to human), tym bardziej w wyborze nowego miejsca pracy liczą się ludzie, z którymi to miejsce będziemy tworzyć, dlatego jedną z przyszłościowych form marketingu rekrutacyjnego może być właśnie marka osobista lidera.

Z pewnością we wszelkich podejmowanych działaniach warto postawić na autentyczność, bo jak napisał klasyk: nie wszystko złoto, co się świeci z góry…

Katarzyna Patalan
redaktor naczelna miesięcznika "Benefit"
k.patalan@miesiecznik-benefit.pl

Myślę, że każdy sportowiec, czy mówi o tym, czy nie, jest patriotą.

Czesław Lang

Pobierz wydanie 09/2019

Zobacz również

Quo Vadis

Po „Trzech muszkieterach” warszawscy aktorzy odważnie sięgają po „Quo vadis” tym razem serwując łaźniowej publiczności dowcipno-ironiczną interpretację Sienkiewiczowskiego dzieła.

Jak wam się podoba

Jedna z najpopularniejszych komedii Szekspira. Córka wygnanego księcia Rozalinda i jej kuzynka Celia porzucają życie na dworze i wyruszają w ostępy Lasu Ardeńskiego.

Turnus mija, a ja niczyja

Kolejny turnus w domu zdrojowym. Nowi kuracjusze przybywają do źródeł, by podreperować zdrowie, uczęszczać na zabiegi i gimnastykę, chodzić na spacery, a przede wszystkim tańczyć.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.