Atmosfera pracy jest jak magnes

– Atmosfera w pracy jest jednym z elementów najbliższych nam na poziomie emocji, które są odczuwalne, jeżeli zaufanie ma wystarczająco wysokie natężenie – przekonuje Sebastian Kotow w wywiadzie opublikowanym na łamach niniejszego wydania. – Wówczas ludzie czerpią z pracy radość, która jest też pochodną zaufania.

fot. Jakub Żak Pix Agency

Ekspert przekonuje, że „jeżeli ja ufam tobie, ty ufasz mi i ze sobą współpracujemy, to praca wyzwala radość, pozytywne emocje, cieszymy się tym, co robimy”. A nie od dziś wiadomo, że szczęśliwy pracownik to efektywny pracownik. Korelacja między zaangażowaniem a wynikami biznesowymi jest bezsporna i stała się przedmiotem wielu badań. Co więcej, szeroko rozumiana atmosfera pracy i kultura organizacyjna są niezwykle ważnymi elementami w budowaniu marki pracodawcy, a ta jest nieoceniona przy rekrutowaniu najlepszych z niełatwego rynku pracy. Potwierdza to chociażby Raport Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy 2018", w którym czytamy, że to właśnie atmosfera w pracy, relacje z innymi obok możliwości rozwoju i zyskania nowych umiejętności są kluczowe przy wyborze miejsca pracy.

Gdzie najlepiej komunikować tę „atmosferę”, gdzie pokazać, że jesteśmy najlepszym pracodawcą i warto do nas aplikować? Rahim Blak w wywiadzie okładkowym, do lektury którego zachęcam, przekonuje, że w social mediach.

– Niesamowite w mediach społecznościowych jest to, że procesy rekrutacyjne i procesy budujące markę pracodawcy pozwalają pokazać więcej niż osobiste spotkanie z kandydatem – podkreśla. – Na dzisiejszym rynku pracy niezwykle istotne w rekrutacji jest przyciąganie osób, które będą pasowały do naszej kultury organizacyjnej.

Rahim twierdzi, że w social mediach rekrutuje się poprzez relacje. Tu wokół człowieka zbudowana jest społeczność, a rekrutacja odbywa się przez ludzi, a nie przez firmę, bo to ludzie przyciągają ludzi.

– Jeżeli zamieszczę jakieś ogłoszenie o naszej firmie w mediach społecznościowych, to docieram do ludzi, którzy kojarzą naszą firmę, którzy ją znają, chcą tu pracować. Nie są to ludzie, którzy nic o mnie nie słyszeli – mówi.

Pozyskanie najlepszych pracowników z pewnością pozostanie wśród wyzwań działów HR w rozpoczynającym się roku. Rahim Blak przekonuje, że działania w social mediach mogą być bardzo pomocne w rekrutacji, bo dają więcej szans, niż tworzą zagrożeń.

Katarzyna Patalan
redaktor naczelna miesięcznika „Benefit”
k.patalan@miesiecznik-benefit.pl

Najważniejsze w moich opowieściach są relacje między ludźmi!

Tomek Michniewicz

Pobierz wydanie 10/2019

Zobacz również

Odjechana farsa

Ostrzegamy! „Odjechana farsa” – najbardziej odjechane i nieprzewidywalne dwie godziny twojego życia.

Blef

Kariera, pieniądze, władza to najbardziej liczy się w korporacyjnym życiu. Idealnie skrojone garnitury, finezyjne poszetki, gustowne krawaty i męskie rozprawy o biznesie to tylko pozory.

Przyszedł mężczyzna do kobiety

Dina i Wiktor, bohaterowie sztuki, to para doświadczonych przez życie ludzi, którzy żyją resztką nadziei na odnalezienie namiastki prawdziwego uczucia.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.