Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja

Karta podarunkowa jako benefit

Karta podarunkowa jako benefit
Szymon Bujalski - Przez blisko 10 lat pracował w firmie Komputronik na stanowisku wiceprezesa zarządu odpowiedzialnego za strategię firmy. Był również dyrektorem zarządzającym w Markafoni.pl. Następnie pełnił funkcję Head of Retail w Grupie Allegro, równocześnie będąc dyrektorem zarządzającym w agito.pl. Od 1 października 2015 roku jest dyrektorem empik.com. / fot. arch. prywatne
Z Szymonem Bujalskim, dyrektorem e-commerce Empik, rozmawiał Rafał Mikołaj Krasucki

Czy takie firmy jak MyBenefit czy MultiBenefit, które wdrażają do organizacji systemy kafeteryjne, chętnie wprowadzają do swojej oferty karty Empik?
Karty cieszą się bardzo dużą popularnością. W tej chwili rynek kafeteryjny dzielimy na dwie części. Pierwsza to MyBenefit, bez wątpienia największy gracz na rynku, i mniejsze firmy, które nie współpracują z żadnym systemem kafeteryjnym, ale są przekonane, że jest to wartość dodana dla pracowników i sami się do nas zgłaszają. Nasze karty mają różne wartości od 25 do 500 zł, więc bez trudu można je dopasować do potrzeb klientów. Karty podarunkowe Empik są lubiane przez pracowników, bo mamy atrakcyjną ofertę produktów prezentowych.

Karta podarunkowa jako benefit? Czy można powiedzieć, że spełnia rolę motywatora, czynnika budującego zaangażowanie?
Zanim zacząłem pracę w grupie Empik pracowałem w bardzo dużej firmie e-commerce, gdzie system kafeteryjny umożliwiał nam wymianę punktów, które sobie zbieraliśmy, albo na vouchery pożyczkowe albo właśnie na karty Empik, karty MultiSportu itd. Obok kart MultiSport to właśnie karty Empik były najczęściej wybierane. Zwłaszcza okres świąteczny jest bez wątpienia obciążony finansowo, więc gdy pracownicy mają możliwość wyboru świadczeń z programu kafeteryjnego, najczęściej sięgają po Empik, bo oferta platformy jest bardzo atrakcyjna. Chociażby książki są bardzo chętnie wybierane na prezenty świąteczne.

Korzystanie z karty Empik jest skomplikowane?
Jest to banalnie proste. Generalnie wartość jaką się ma na karcie odpowiada wartości pieniądza. Karta o wartości 50 ma równowartość 50 zł. Traktujemy to tak samo jak każdy inny pieniądz, czyli jeżeli ktoś ma na karcie 100 zł i kupi coś za 70 zł to te 30 zł zostaje na kolejne zakupy. Oczywiście działa to w dwie strony: jeżeli ktoś chce kupić coś za 130 zł, a wykorzystuje kwotę na karcie, to resztę dopłaca. To bardzo prosty mechanizm. Można również doładować kartą konto internetowe i używać jej w zakupach internetowych. Korzystanie z karty Empik jest bardzo intuicyjne.

Czy badacie państwo satysfakcję klientów z użytkowania karty podarunkowej?
Ciężko badać satysfakcję, bo tak de facto satysfakcja powinna być taka sama jak przy normalnych zakupach. Mamy raporty, w których badamy celowość zakupienia karty. Większość sprzedaży kart podarunkowych odbywa się za pośrednictwem systemów motywacyjnych i tak też są wykorzystywane przez pracowników. Trudno nam mierzyć zadowolenie z ich użycia, ale uważamy, że samo wykorzystanie karty jako prezentu daje satysfakcję i zadowolenie.
Badamy współczynnik wykorzystania kart, czyli jak klient zachowuje się, gdy dostaje kartę. Ten współczynnik z roku na rok rośnie, czyli wnioskujemy, że zdecydowanie rośnie też świadomość tego, że są to pieniądze wirtualne, które można w każdej chwili wydać. Rośnie również sprzedaż przez internet.

Mówi pan o wykorzystaniu karty podarunkowej w internecie. Czy macie państwo informacje ilu użytkowników sięgnęło po państwa aplikację?
W tej chwili jest to już blisko pół miliona. Mierzymy również ilość aktywnych instalacji, czyli ilu klientów ściągnęło, dokonało zakupu i np. skasowało tę aplikację. W porównaniu do zachodnich rynków w Polsce to dopiero raczkuje. Obecnie mamy powyżej 50 proc. aktywnych kart i to jest bardzo dobry wynik. Gdy użytkownik ściągnie aplikację, to bardzo szybko docenia jej użyteczność i chętnie z niej korzysta. Dzięki niej można np. skanować płyty CD w naszym salonie i posłuchać zawartych na nich utworów. Zeskanować okładkę książki lub barcode z tyłu, kod ean i można przeczytać informację o tej książce, o autorze, opinie klientów itd. Mamy kilkaset tysięcy bardzo pozytywnych opinii klientów.

Często obserwuję, że firmy wprowadzają dla swoich klientów programy lojalnościowe. Niestety bardzo często bywa tak, że one niebawem po starcie umierają, ludzie nie chcą z tego korzystać. Jak wygląda państwa program lojalnościowy.
Nasz program nie funkcjonuje w taki sposób, że klient zbiera punkty, potem te punkty wymieniamy. U nas w ogóle nie ma punktów. Są specjalne promocje, dedykowane tylko dla uczestników programu lojalnościowego. Korzystając z systemu nasz klient otrzymuję spersonalizowaną ofertę, wyłącznie dla siebie. Jest ona budowana na podstawie historii zakupów czy historii przeglądania na stronie. Głęboko wierzymy, że bardziej zjednamy sobie klienta jeżeli zaoferujemy mu to, czego oczekuje. Po roku działania mamy ponad dwa miliony użytkowników programu. Mój Empik to gigantyczny sukces, tym bardziej, że jego promocja nie pochłonęła dużych nakładów finansowych, a wręcz przeciwnie, zrealizowaliśmy ją z wykorzystaniem własnych platform komunikacyjnych. Najważniejszym celem programu jest personalizowanie ofert, promocji dla jego użytkowników, a nie zbieranie punktów – to z pewnością wyróżnia go na rynku i daje przewagę konkurencyjną.

 *tekst promocyjny

2017-11-30 08:47 Opublikował: Benefit

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.