Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Prenumerata » Pobierz PDF

Moc zaufania

Moc zaufania
Okładka miesięcznika "Benefit". Na okładce Kamil Stoch/ Fot.Ewa Bilan-Stoch
– Mam już tyle zaufania do swoich umiejętności, zaufania do sędziów, którzy starają się nas wypuszczać na skocznię w warunkach niezagrażających naszemu bezpieczeństwu, że (siedząc na belce – przyp. red.) wiem, iż wszystko będzie OK – przyznaje Kamil Stoch, wielokrotny mistrz Polski i świata w skokach narciarskich.

Konsekwencja, determinacja, ciężki trening, ale także wsparcie najbliższych złożyły się na ogromne sukcesy polskiego skoczka.
‒ Muszę powiedzieć, że na pewno nie osiągnąłbym tego bez pomocy ludzi z zewnątrz i moich najbliższych, którzy zawsze są bardzo szczerzy wobec mnie i mówią, co myślą – podkreśla Kamil Stoch w rozmowie z Rafałem Mikołajem Krasuckim.
Bez wątpienia zaufanie wspomaga budowanie zdrowych relacji, niezwykle ważne jest także w życiu zawodowym. Okazuje się, że Polacy znajdują się wśród nacji, które są najbardziej nieufne. Według 17. ogólnoświatowego badania Edelman Trust Barometer, wśród badanych 28 narodów mniej ufni od Polaków są tylko Rosjanie. Z badania wynika, że zmalało zaufanie do wszystkich czterech badanych typów instytucji: organizacji pozarządowych, rządu, środków masowego przekazu i biznesu.
Co do ostatniego, zaufanie odgrywa tu szczególną rolę. Jest ono niezbędne m.in. do budowania silnej i wiarygodnej marki, co wiąże się nie tylko z zaufaniem klientów, zadowoleniem pracowników, lecz także pozyskaniem i utrzymaniem nowych talentów. O tym, jak ono jest istotne dla aktywnego na rynku pracy pokolenia millenialsów, pisze Magdalena Malicka, która zauważa, że niestety zaufanie jest wciąż poszukiwaną i trudno dostępną walutą na rynku pracy.
Według Ewy Wilmanowicz zaufanie jest jedną z podstawowych wartości w biznesie.
‒ Budowanie systemu wartości w firmie to ciężki, długofalowy i trudno mierzalny proces, ale z drugiej strony niełatwy do skopiowania przez konkurencję, dlatego warto podejmować codzienny wysiłek, by ludzie w firmie po prostu sobie ufali – pisze w swoim artykule i podkreśla, że to właśnie zaufanie jest, a przynajmniej powinno być, fundamentem funkcjonowania każdej firmy.
Jego brak niesie ze sobą duże straty, m.in. wydłuża procesy, generuje koszty, zmniejsza konkurencyjność biznesu, dlatego powtórzę za Sebastianem Kotowem, który temat zaufania zgłębia od lat, że „zaufanie wpływa na jakość zarządzania, bo ludzie lubią, jak im się ufa ‒ to wzbudza zaangażowanie”.

Katarzyna Patalan
redaktor naczelna miesięcznika "Benefit"

2017-10-31 14:08 Opublikował: Benefit



Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.