Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

O uczeniu się dorosłych

Fot. Istockphoto
„Co usłyszę, zapomnę. Co zobaczę, zapamiętam. Co zrobię, zrozumiem” ‒ mawiał Konfucjusz. W tej metaforze udało mu się trafnie uchwycić sposób, w jaki uczą się osoby dorosłe.
więcej

Kinowe hity zamiast podręczników

Fot. Istockphoto
Tradycyjne metody szkoleń zużyły się. Współcześnie pracownicy oczekują dopasowania metod szkoleniowych do ich aktualnych wymagań. Firmy, które dostrzegły tę potrzebę i zdecydowały się wykorzystać innowacyjne formy kształcenia kadry, najczęściej osiągają ponadprzeciętne wyniki finansowe. Awangardą jest postawienie na innowacje – warsztaty z równie wciągającą narracją, co w kinowym hicie 5D, ale to one właśnie dają najwięcej korzyści biznesowych.
więcej

Awans i co dalej?

Fot. Istockphoto
Awans w organizacji, w której pracuje się od lat, a czasami od niedawna, to źródło samozadowolenia i satysfakcji z dobrze spełnionego obowiązku oraz z tego, że wreszcie zostało się docenionym za swoją ciężką pracę. Ale czy to powód wyłącznie do radości? Zapewne niejeden awansowany menedżer powie, że awans ma dwie różne strony, ale z pewnością każdy awans pociąga za sobą wiele konsekwencji. Jak się z nimi uporać?
więcej

Odstawić na boczny tor czy uczynić lokomotywą?

Fot. istockphoto
„Ich jedyną ambicją jest dotrwać do emerytury. Są niezaradni technologicznie. Nie znają języków obcych. Trudno adaptują się do zmieniającego się środowiska pracy. Niechętnie integrują się z młodszymi. Mają kłopoty zdrowotne i chętnie korzystają ze zwolnień lekarskich. Są roszczeniowi. Nie rozwijają się już”. Oto kilka zasłyszanych opinii na temat pracowników po pięćdziesiątym roku życia. Rzadko w tym kontekście wspomina się o doświadczeniu, jako o atrybucie nie do przecenienia. A jest to przecież element, który trudno pozyskać inaczej niż w procesie wieloletniej pracy.
więcej

Dziewięć koncepcji wdrażania projektów HR

Fot. Istockphoto
Z wdrożeniem nowych rozwiązań zawsze jest kłopot. Każdy nowy pomysł, system czy narzędzie niemal automatycznie napotyka na opór ludzi w organizacji, w szczególności użytkowników, czyli tych, których zmiana dotyczy bezpośrednio. Jeszcze trudniej jest, gdy zmiana ma charakter systemowy i odnosi się wówczas do wszystkich lub prawie wszystkich w organizacji.
więcej

Kiedy zabawa staje się nauką

Fot. Istockohoto
W pewnej popularnej anegdocie „szef wszystkich szefów” zapragnął uporządkować świat, dlatego też zebrał wszystkich przedstawicieli lokalnej fauny i poprosił, by zajęli miejsca w szeregach wedle dwóch kryteriów. Po prawej stronie miały stanąć te zwierzęta, które cechowała mądrość, zaś po lewej – bezsprzecznie piękne. Zwierzęta karnie ustawiły się, nie zadając dodatkowych pytań. Poza żabą. Żaba bowiem spojrzała z politowaniem na współtowarzyszy i skwitowała całą sytuację krótkim hasłem: „przecież się nie rozdwoję”.
więcej

Doradcy ‑ przydatni, czy nie

Fot. istockphoto
Czy jest sens wydawania własnych albo firmowych pieniędzy na trenerów, coachów, doradców, konsultantów? Zdania są podzielone. Jedni uważają, że to strata pieniędzy, bo ludzi się nie zmienia i albo potrafią, albo nie potrafią. Inni, że warto inwestować w ludzi, bo to się zwraca, a ponadto daje satysfakcję. Ale czy to przekłada się na biznes i realne wyniki?
więcej

Pięć mitów szacowania ROI w szkoleniach

Fot. iStockphoto
Na temat szacowania rentowności projektów szkoleniowo-rozwojowych pojawia się coraz więcej kontrowersyjnych opinii. Z jednej strony wzmagają się głosy, że wyliczanie wskaźnika ROI wobec czegoś takiego, jak szkolenia, nie ma sensu, a nawet racji bytu oraz że dostępne metodologie są czasochłonne, skomplikowane i drogie w zastosowaniu.
więcej

Ambicja, czyli wielkie nieporozumienie

Fot. iStockphoto
Jestem z pokolenia, które wzrastało w micie ambicji. „Stać cię przecież na więcej”, „ten kierunek studiów jest mało ambitny”, „możesz być jeszcze lepsza”. Słowo „ambicja”– co prawda– nie padało często w moich rozmowach z rodziną i znajomymi, ale czaiło się w ocenie każdego wyboru – o szkoły ponadpodstawowej zaczynając, na kierunku studiów, stanowisku w korporacji i wakacjach skończywszy.
więcej

Konflikty wartości w miejscu pracy

Fot. iStock
Konflikty międzyludzkie, w domu, w pracy, w polityce, w sąsiedztwie, w lokalnych społecznościach, stanowią obecnie jedną z największych ludzkich bolączek. Jak sobie z nimi radzić? Czy są nieuniknione?
więcej

Cztery filary komunikacji wewnętrznej

Fot.iStock
Opracowywanie strategii niezależnie od obszaru, którego dotyczy, to złożony, ale i kreatywny proces. Pozwala dostrzec więcej szczegółów i lepiej przygotować się do działania. Każde planowanie zwiększa szanse na sukces, dlatego warto poświęcić czas na zbudowanie strategii. Jak ją zrealizować w przypadku komunikacji wewnętrznej?
więcej

Między autorytetem a autorytaryzmem

Fot.iStock
Rozwój kariery zawodowej menedżera zależy od wielu czynników, ale jednym z najlepiej rozumianych powodów czyjegoś awansu jest sprawność w określonej dziedzinie. Skuteczny sprzedawca zostaje kierownikiem sprzedaży, a najbardziej doświadczony informatyk szefem działu IT. Ten sposób myślenia stoi za wieloma zmarnowanymi karierami, bo merytoryczne mistrzostwo niekoniecznie idzie w parze z wolą i predyspozycjami do zarządzania ludźmi.
więcej

Liczą się kompetencje

Dyrektor HR powinien uczestniczyć w przewidywaniu rezultatów firm / Fot. istockphoto
– Przestańmy zajmować się pierdołami, przejdźmy do konkretów! – odpowiada mi 30-letni dyrektor banku. –Dopóki ja im płacę (podwładnym), mają robić to, co ja im każę. Jak ja się u nich zatrudnię, wtedy ja ich będę słuchać.
więcej

Jesteś użytkownikiem czy nosicielem mózgu?

Fot. iStock
Z pozoru przekorne pytanie ma swoje uzasadnienie w zakresie wykorzystania mózgu w każdej dziedzinie życia. Dzięki najnowszym badaniom na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu, udało się opracować nowoczesną metodologię, która pomaga lepiej wykorzystać możliwości mózgu. STRUCTOGRAM®, bo o nim mowa, zyskuje coraz większe grono odbiorców wśród osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
więcej

Siedem kroków do dobrej organizacji pracy

Fot. iStock
Perspektywa awansu, coraz wyższy target i chęć życia na jak najlepszym poziomie – wszystko to sprawia, że jako naród pracujemy coraz więcej, co nie znaczy lepiej. Pracując i myśląc o pracy przez znaczną większość dnia, nie tylko sprawiamy, że traci na tym życie osobiste i rodzinne, lecz także efekt zawodowych działań.
więcej

Gdy zespół nie działa…

Brak zaufania prowadzi do zablokowania możliwości otwartego wyrażania swoich opinii./ Fot. iStock
Zagadnienie pracy zespołowej jest tematem dość obszernie omawianym i opisywanym, jednocześnie zapotrzebowanie na szkolenia z zakresu budowania „ducha zespołu” zwracają uwagę na to, że temat jest cały czas ważny i aktualny. Metaforę pracy zespołowej świetnie oddaje jedno z moich ulubionych dzieł P. Breughla „Żniwiarze”, zawierające w jednym „kadrze” osoby pracujące wraz z przysypiającymi czy biesiadującymi w cieniu drzewa.
więcej

Zabij siebie towarzysko

Fot. iStock
Spójrz prawdzie w oczy i przyznaj, czy przeżyłeś to już na własnej skórze? Zdarzyła ci się sytuacja, w której po zaproszeniu znajomych na prezentację swojej nowej działalności wasz kontakt nagle się urwał? A może po prezentacji indywidualnej w restauracji czy kawiarni rozmówca w swoim telefonie przy wyświetlaniu twojego numeru wpisał: „nie odbieraj – on chce coś sprzedać”?
więcej

O naturze władzy

Fot. iStock
O posiadaniu władzy mówi się dziś niewiele. Menedżerowie nie są pewni, czy powinni jej pożądać i czym tak naprawdę ona jest, bo od wielu lat zachwycamy się przywództwem rozproszonym, w którym to zjawisko rzadko jest analizowane. Jeśli coraz częściej współdecydujemy i traktujemy siebie po partnersku, jaki jest sens dążenia do uzyskiwania przewagi i wywierania wpływu? Okazuje się jednak, że mimo zmian pokoleniowych i promowania demokratycznych stylów zarządzania walka o władzę trwa nieustannie.
więcej

Rentowność pracy. Jak nadać jej sens?

Fot. iStock
Z badań Instytutu Rentowności Pracy wynika, że ok. 30 proc. zadań wykonywanych przez pracowników firm jest nierentowna lub w ogóle niepotrzebna1. Gdyby udało się odzyskać chociaż połowę tego czasu, firmy zwiększyłyby swoją rentowność co najmniej dwukrotnie! W organizacji zatrudniającej 100 osób oszczędność wyniosłaby milion złotych!
więcej

Sześć strategii komunikacji podczas analizy potrzeb rozwojowych

Fot. iStock
Proces analizowania sytuacji szkoleniowej obejmuje takie aspekty, jak komunikacja międzyludzka i praca na danych. Jest to zatem automatycznie trudny obszar, szczególnie gdy stron uczestniczących w tym procesie jest kilka, nie są otwarte i dyspozycyjne czasowo, a my nie mamy z nimi zbudowanych relacji.
więcej

« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.