Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Ujarzmić narzekacza

fot.istockphoto
W każdym zespole znajdzie się przynajmniej jedna osoba, która nieustannie narzeka praktycznie na wszystko. Często jest ona bardzo zaangażowana w swoją pracę, a poprzez owo zachowanie chce zwrócić na siebie uwagę lub po prostu zmienić sposób funkcjonowania organizacji. Niestety, już jedna osoba zatruwająca atmosferę w pracy może powodować spadek motywacji u pozostałych pracowników.
więcej

Zwinni pracownicy – zwinna organizacja

fot.istockphoto
Praca zespołowa to paliwo, które pozwala zwykłym ludziom na osiąganie niezwykłych rezultatów – mawiał Andrew Carnegie, amerykański przemysłowiec, a swego czasu jeden z najbogatszych ludzi na świecie. Czy wymyślił receptę na sukces dla współczesnego biznesu? Zdecydowanie tak!
więcej

Czy Maslow się mylił?

foto
Tempo zmian w organizacjach jest coraz szybsze. Zmieniają się nie tylko technologie czy produkty, ale przede wszystkim ludzie: mentalność, zachowania i nawyki nowych generacji wchodzących na rynek pracy. Jest jednak jedna rzecz, która w polskich przedsiębiorstwach jeszcze się nie zmieniła lub zmienia się bardzo wolno: to podejście do motywacji pracowników.
więcej

Sposoby radzenia sobie ze stresem

fot.istockphoto
Stres pojawia się zawsze, gdy w życiu człowieka następują zmiany, do których musi się przystosować. Współczesne tempo życia i sposoby funkcjonowania organizacji oraz systemów produkcji czy wszelkiego rodzaju usług stają się źródłem napięć, które w efekcie wzmacniają czynniki powodujące stres.
więcej

Szef doskonały

Oprac. Maria Wawrzyniak/ Rafał Mikołaj Krasucki
Dzisiejszy rynek pracy jest bardzo wymagający niezależnie od branży. Oczekiwania wobec wszystkich pracowników, także wobec menedżerów, rosną. Zarządzanie wymaga umiejętności szybkiego podejmowania decyzji, stawiania celów, motywowania, ale i asertywności. Od umiejętności kadry zarządzającej zależy sukces lub porażka organizacji.
więcej

Efektywne zarządzanie sobą w czasie…

fot.istockphoto
Od ponad 11 lat pracuję poza korporacją, biorąc na siebie odpowiedzialność za wyniki własnej pracy. Początkowo wydawało mi się, że sytuacja polegająca na samozarządzaniu jest idealna, jestem swoim szefem, sam wyznaczam sobie cele i pilnuję ich wykonania. Czy mogłem sobie coś lepszego wymarzyć?
więcej

W biznesie wartości: zaangażowanie

fot.istockphoto
Nie ma chyba obecnie branży, w której występowałaby nadpodaż wykwalifikowanych, zmotywowanych do pracy i doświadczonych pracowników. W obliczu trwającej rywalizacji o największe talenty na rynku pracy coraz więcej firm decyduje się na działania w zakresie budowania marki pracodawcy i dbania o satysfakcję pracowników. Oczywiście wysoka satysfakcja przekłada się na mniejszą absencję, większą lojalność wobec pracodawcy i przywiązanie do firmy. Jeśli jednak organizacje chcą się rozwijać i być atrakcyjnym miejscem pracy dla samodzielnych pracowników z inicjatywą, konieczne jest budowanie kultury zaangażowania w organizacji.
więcej

Pracownik z zaangażowaniem czy bez?

fot.istockphoto
Jednym z kryteriów, na podstawie którego przełożeni oceniają danego pracownika, jest zaangażowanie. Jego wysoki poziom jest bardzo pożądany przez zarządzających. Zaangażowany człowiek bowiem wykorzystuje maksimum swojego potencjału, myśli nie tylko o tym, co ważne na jego stanowisku, lecz także o tym, co ważne z punktu widzenia całej firmy.
więcej

Zaufanie w relacjach

fot.istockphoto
Już w 1960 roku Helen Deutsch, znana psychoanalityczka wywodząca się z Polski, zdefiniowała zaufanie jako relację pomiędzy osobami, które są gotowe do wspólnego działania, czyli kooperowania. Kiedy obdarzamy kogoś zaufaniem, podejmujemy ryzyko związane z nie do końca znanym zachowaniem drugiej osoby. Mimo to, opieramy się na przekonaniu, że zlecone zadanie zostanie wykonane.
więcej

O skutkach braku jednomyślności

fot.istockphoto
Podczas jednego z moich ostatnich warsztatów od dociekliwego uczestnika usłyszałem pytanie: Co zrobić, aby podczas narad zespołowych dochodzić do jednomyślnych wniosków i powszechnie akceptowanych decyzji?
więcej

Przywództwo transformacyjne a marka osobista

fot.istockphoto
W odpowiedzi na rosnące wymagania współczesnego świata ciągłej zmiany i niepewności pojawiła się w wielu organizacjach potrzeba przywództwa transformacyjnego, które uwzględnia wartości różnych stron oraz zapewnia realizację celów i strategii firmy w oparciu o współpracę, otwarty dialog, elastyczność i dostosowanie się oraz buduje zaangażowanie emocjonalne pracowników.
więcej

Wszystko zaczyna się od pragnienia

fot. Maciej Zienkiewicz
Z Karolem Bieleckim rozmawiał Rafał Mikołaj Krasucki
więcej

Działasz, masz rezultaty

fot. istockphoto
Często na swojej drodze coachingowej spotykam osoby, które czują, że chcą coś zrobić ze swoim życiem, dokonać zmian, ale nie wiedzą, jak to zrobić i od czego zacząć. Zatem, jak mawia mój przyjaciel: „Jeśli chcesz coś zmienić w swoim życiu, musisz coś zmienić w swoim życiu”.
więcej

Wystąpienia publiczne a wizerunek lidera

fot.istockphoto
Występowanie przed publicznością jest jednym z najłatwiejszych i najszybszych sposobów na zdobycie autorytetu i zbudowanie sobie wizerunku lidera. Niestety, sposób ten wywołuje jednocześnie największy opór wśród osób, które chcą taki autorytet zdobyć.
więcej

Sidła zastawione na szefa

fot.istockphoto
Stanowisko szefa, zwłaszcza na samym początku, stanowi spore wyzwanie. Często, od menedżerów dopiero co rozpoczynających swoją karierę, słyszy się, że nie tak sobie wyobrażali pracę na swoim stanowisku.
więcej

Klient, który nie ufa - nie kupi

fot.istockphoto
Dziś tradycyjny schemat sprzedaży, polegający na dotarciu do klienta i opowiedzeniu mu z perspektywy sprzedawcy o produktach lub usługach, coraz bardziej przestaje działać. Może być to związane z tym, że wysiłki sprzedawcy koncentrują się na niewłaściwym miejscu, czyli na ofercie, zamiast na kliencie.
więcej

Jak pracować z wiecznymi zrzędami?

fot.istockphoto
Atmosfera miejsca pracy przekłada się bezpośrednio na wyniki pracy. W Polsce mamy do czynienia z plagą myślenia, że czegoś nie da się zrobić. Rolą osoby, która koordynuje pracę zespołu, jest zarządzanie w taki sposób, by nie dawać ludziom okazji do tego, by to zrzędzenie dominowało. Bo szansa na sukces jednego z dziesięciu pomysłów, które zaczynamy realizować, zawsze jest wyższa niż dziesięć pomysłów, do których się nie zabieramy w ogóle. Menedżer powinien więc działać taktycznie: wymagać generowania pomysłów i dostarczania rozwiązań, nie dopuszczać do sytuacji „marudogennych”, których jedynym celem jest pogrzebanie koncepcji, i czerpać z ludzi to, co najlepsze.
więcej

Jak pokonać stres?

fot.istockphoto
Stres to obecnie jeden z naszych najbardziej podstępnych wrogów. Nie da się go uniknąć, gdyż jest stałym elementem naszej rzeczywistości, szczególnie zawodowej. To, co czyni go szczególnie trudnym przeciwnikiem, to odroczone w czasie konsekwencje jego oddziaływania, które pojawią się, rujnując nam zdrowie i często niszcząc relacje z innymi.
więcej

Stresowi w pracy można przeciwdziałać

fot.istockphoto
Doświadczanie długotrwałego stresu w pracy prowadzi do wypalenia zawodowego, czyli poczucia chronicznego zmęczenia i zniechęcenia, braku radości z wykonywanych zajęć, instrumentalnego traktowania ludzi. Praca może być bardzo stresująca i obciążająca z samego charakteru ‒ np. praca lekarza w pogotowiu. Jednakże nawet spokojna, monotonna praca może być bardzo frustrująca – np. gdy jest mało płatna, przebiega w nieprzyjemnej atmosferze, zamyka drogi rozwoju, nie jest zgodna z wykształceniem czy zainteresowaniami pracownika.
więcej

Zaufanie do siebie

fot.istockphoto
Z badań wynika, że tylko 49 proc. pracowników ufa swoim przełożonym, zaledwie 28 proc. z nich uważa, że ich szef jest wiarygodnym źródłem informacji, natomiast jedynie 24 proc. ufa zarządowi firmy. Powodów tego stanu rzeczy jest wiele. W polskim biznesie przeważa nieufność, brakuje nam otwartości w relacjach ‒ dwie trzecie ankietowanych (63 proc.) ma raczej nieufne podejście do ludzi. Co więcej, tendencja ta jest niezmienna od 10 lat.
więcej

« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.