Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Hormony wpływają na wyniki w pracy

fot.istockphoto
W dawnych czasach, np. podczas polowania z dzidą, wojownik od czasu do czasu spotykał na swojej ścieżce lwa. Lęk wyzwalał ogromne ilości adrenaliny. W dzisiejszym, cywilizowanym świecie raczej to się nie zdarza. Doprawdy? Wręcz odwrotnie – takie sytuacje są, tylko przybierają inną postać! Co chwila jesteśmy atakowani przez różne bodźce z otoczenia, które nasz mózg identyfikuje jako zagrożenie: drapieżne zwierzę. Ludźmi rządzą bowiem hormony i dopóki nie zyskamy nad nimi kontroli, nasze nieuświadomione reakcje na stres w sytuacjach biznesowych mogą przynosić firmie oraz nam więcej szkody niż korzyści.
więcej

Zaprojektuj swoje „Ja”

fot.istockphoto
Fryderyk Chopin zapisał się na kartach historii jako słynny kompozytor, William Shakespeare stał się światowej klasy pisarzem, Picasso zasłynął z wyjątkowych dzieł malarskich, a Antonio Gaudi został zapamiętany jako genialny architekt. Każdy z nich był wybitnym artystą, który stworzył ponadczasowe dzieło doceniane zarówno za ich życia, jak i obecnie. Jednak czy którykolwiek z nich potrafił skomponować, napisać, namalować lub zaprojektować własną karierę zawodową już na początku swojej przygody ze sztuką?
więcej

Jak wytrwać i doprowadzić plan do końca

fot.istockphoto
Znowu się nie udało… Mimo wysiłku, poświęceń i nieprzespanych nocy – cel nie został osiągnięty – nadmierne kilogramy cudownie nie zniknęły, kontrakt nie został podpisany, a raportu nie dostarczono na czas. Kolejny i kolejny raz.
więcej

Etykieta biznesowa. Co to dzisiaj znaczy?

fot.istockphoto
Etykieta biznesowa jest integralną częścią kultury biznesowej w krajach na całym świecie. Wbrew powszechnie panującej opinii nie jest to jednak zbiór starych i nieprzystających do dzisiejszego życia zasad, ale coś tak oczywistego jak to, że dwa razy dwa jest cztery. Jest to pewien standard, który pozwala ludziom lepiej się komunikować.
więcej

Znaczenie komunikacji wewnętrznej

fot.istockphoto
Którą drogą powinnam iść? ‒ zastanawiała się kiedyś Alicja w Krainie Czarów. Czy takie pytanie często zadają sobie pracownicy? Czy mają świadomość tego, jaką drogę powinni wybrać? Który kierunek dla organizacji jest najważniejszy? Czy jest tożsamy z kierunkiem pracownika?
więcej

Na co uważać, badając w firmie tematy „wrażliwe”?

fot.istockphoto
W firmach z dojrzałym działem zarządzania personelem realizuje się badania postaw i opinii pracowników dotyczące nie tylko satysfakcji zawodowej, lecz także bardziej szczegółowych aspektów zatrudnienia. Niektóre z tych badań należy uznać za szczególnie delikatne. Należą do nich m.in.: zaangażowanie w pracę, motywacja zawodowa, opinie i oczekiwania wobec wynagrodzenia, ocena kompetencji menedżerów czy mobbing.
więcej

Działania CSR – czynnik motywujący pracowników

fot.istockphoto
Przyciąganie talentów, angażowanie i retencja pracowników to jeden z sześciu kluczowych czynników przyczyniających się do wzrostu wartości firm zarządzanych w sposób odpowiedzialny i podejmujących świadome oraz strategiczne działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
więcej

Dlaczego pracownicy się stresują?

fot.istockphoto
Stres jest fizyczną i psychiczną odpowiedzią organizmu na działanie różnych nacisków środowiska, zwanych stresorami. Zaburzają one naszą równowagę, czyli stan homeostazy. Stres pojawia się zawsze, gdy w życiu człowieka następują zmiany, do których musi się przystosować. Współczesne tempo życia i warunki, w jakich funkcjonują organizacje, systemy produkcji i wszelkiego rodzaju usługi, stają się źródłem napięć, które w efekcie wzmacniają czynniki powodujące stres.
więcej

Typy psychologiczne w zespole

fot.istocphoto
Każdy menedżer choć raz w trakcie swojej kariery zawodowej zadawał sobie pytania w stylu: „Dlaczego on tak zareagował? Przecież przekazałem mu tę informację delikatnie”, „Dlaczego on nadal nie potrafi samodzielnie podjąć tak prostej decyzji?”, „Czy on zawsze musi widzieć tylko czarne scenariusze?”, „Jak to możliwe, że on nie wykonał zadania w terminie, skoro tyle razy mu o nim przypominałem i podkreślałem, jak bardzo jest to ważne dla firmy?”.
więcej

Jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?

fot.istockphoto
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego twoi pracownicy przychodzą do pracy i poświęcają ogromną część życia, wypełniając zadania, które im powierzyłeś? Odpowiedź wydaje się oczywista: bo im za to płacisz. To ważna motywacja, jednak prawdą jest również, że pieniądze zaczynają tracić swoją siłę.
więcej

Łamiąc stereotypy, czyli jak motywować

foto
Rzadko który rodzaj pracy jest obciążony tak dużą liczbą stereotypów jak praca w call center. Kojarzy się ona najczęściej z pracownikami stłoczonymi w open spasie, każdego dnia wykonującymi dziesiątki telefonów do potencjalnych klientów, oferującymi im w większości przypadków produkty czy usługi, których oni nie zamierzają kupić.
więcej

Zmiana – brak poczucia bezpieczeństwa, czy nowe możliwości

fot.istockphoto
To, co jeszcze niedawno było stałe i solidne (vision), stało się zmienne (volatility). To, co było zrozumiałe (understanding), jest niepewne (uncertainty). Przejrzystość (clarity) zastąpiła różnorodność i złożoność (complexity). A to, co jasne i zrozumiałe (agility), stało się wieloznaczne (ambuity). Akronim VUCA wywodzi się z angielskiej terminologii wojskowej.
więcej

Dziewięć źródeł budowania zaangażowania

fot.istockphoto
W czasach coraz intensywniejszego dbania o motywację pracowników organizacje częściej sięgają po te instrumenty budowania zaangażowania ludzi, które mają najszersze i najbardziej wszechstronne oddziaływanie. A takimi obszarami są np. styl i kultura zarządzania kadry menedżerskiej przedsiębiorstwa. Z jednej strony wydaje się truizmem stwierdzenie, że to, jak przełożony będzie delegował zadania, komunikował swoje oczekiwania, słuchał, udzielał informacji zwrotnej, doceniał i oceniał, mocno wpłynie na zadowolenie podwładnych i atmosferę w zespole. Z drugiej strony jednak nie jest już tak oczywiste, w jaki sposób to wszystko robić, aby motywacja ludzi do lepszej pracy była wysoka i nie topniała w sytuacji nieuniknionych problemów i kryzysów.
więcej

Niezauważalne benefity

fot.istocphoto
Benefit rozumiany jako dodatkowe świadczenie dla pracownika powoli staje się standardem w kulturze zatrudniającej organizacji i oczywiście jest zawsze niezwykle pożądanym elementem. Dodatkowa zapłata może przybierać różne formy – opieki medycznej, udziału w zajęciach sportowych i rekreacyjnych, edukacyjnych czy też wyjazdowych. Zwykle benefity są przyznawane w formie pozapłacowej i to stanowi o ich atrakcyjności.
więcej

Benefity w Brazylii

fot.istockphoto
Brazylia to kraj samby, piłki nożnej, dżungli amazońskiej i karnawału w Rio de Janeiro. Mało kto wie, że to największe państwo Ameryki Południowej z ponad 200 milionami mieszkańców, jest jednocześnie siódmą gospodarką świata. Największe brazylijskie firmy działają w branży wydobywczej, rolniczej, przemysłowej i finansów. A jak wyglądają benefity nad Amazonką?
więcej

Na czym polega nowa jakość benchmarkingu?

fot.istockphoto
Współczesny świat oferuje nam wiele propozycji kolejnych strategii, które w prosty sposób mają pomóc naszej firmie osiągnąć spektakularny sukces. Oferty wydają się kuszące, ale czy istnieje strategia, którą można uznać za niezawodną niezależnie od okoliczności? Nowoczesna firma, chcąc zaistnieć na rynku musi opracować sprawny plan działania – stworzyć strategię dopasowaną do swoich możliwości, wielkości przedsiębiorstwa i posiadanych zasobów.
więcej

Jakie role przyjmujemy w pracy? Model Belbina

fot.istockphoto
Co może zrobić menedżer, by zdiagnozować potencjał swoich podwładnych? Jak sprawić, by zespół działał jak dobrze naoliwiona maszyna i osiągał najlepsze rezultaty? Warto zacząć od zdiagnozowania ról grupowych i takiego doboru osób do grupy, aby ich współdziałanie było optymalne.
więcej

Najczęstsze błędy szkoleniowe

fot.istockphoto
Zawód trenera uważany jest za niezwykle prestiżowy. Słowo „trener” brzmi tak dumnie, że coraz więcej osób decyduje się na ukończenie kursu lub studiów podyplomowych, by znaleźć się w gronie mówców motywacyjnych bądź trenerów sprzedaży. Należy jednak pamiętać o tym, że szybki kurs lub studia nie powinny się kończyć równie szybkim wejściem na salę szkoleniową. Takie postępowanie może skutkować skreśleniem własnej kariery trenerskiej. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ wbrew temu, co może się wydawać na pierwszy rzut oka, wyjście na środek i przeprowadzenie efektywnego szkolenia nie jest łatwe. Dobry trener powinien bowiem nie tylko przekazać swoim słuchaczom wiedzę teoretyczną, lecz także nauczyć ich konkretnych umiejętności.
więcej

Autorytet kluczem do wzbudzenia szacunku

fot.istockphoto
Ma to szczególne znaczenie dla menedżerów zespołów i przewodniczących komisji w różnych instytucjach, ale też rodziców – w stosunku do swoich dzieci. Każdy z nich pragnie być dobrym liderem, aby inni podążali za jego przewodnictwem i respektowali jego opinie. Niezwykle istotnym aspektem pracy zawodowej oraz życia prywatnego, jest bycie szanowanym przez innych - świadomość, że wyznawane przez nas wartości budzą uznanie otoczenia i że stanowimy autorytet w jakiejś dziedzinie.
więcej

Rozmowa tak, ale tylko według ustalonych reguł

fot. istockphoto
Jak wiele z problemów z jakimi się na co dzień borykamy bierze się przede wszystkim z trudności o charakterze komunikacyjnym? Współczesne systemy edukacyjne w bardzo niewielkim stopniu troszczą się o należyty rozwój kompetencji komunikacyjnych swoich wychowanków.
więcej

« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.