Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój » Rekrutacja

Social recruiting – nowoczesna rekrutacja

fot.istcokphoto
Odpowiednio przemyślana i zaplanowana strategia obecności firmy i jej pracowników w social mediach może być skutecznym narzędziem do efektywnej rekrutacji oraz optymalizacji kosztów pozyskania talentów z rynku.
więcej

Social media w służbie rekrutacji i selekcji

foto
Dziś świat rzeczywisty jak nigdy wcześniej przenika się mocno ze światem wirtualnym. Popularność i zaangażowanie fanów na portalach społecznościowych może przełożyć się na intratne kontrakty reklamowe, posadę na prestiżowym stanowisku, poparcie wyborów, a w konsekwencji realne pieniądze. Potęgę internetowych społeczności doceniają dziś firmy nie tylko w kontekście nawiązywania relacji z klientami, lecz także z obecnymi i potencjalnymi pracownikami.
więcej

Dlaczego pracownicy odchodzą?

foto
Na polskim rynku pracy silniejszą pozycję w negocjacjach coraz częściej zajmuje pracownik, który ma ogromny wpływ na ostateczne warunki współpracy. Jest to odzwierciedleniem aktualnych trendów rekrutacyjnych − pozyskanie, a następnie zatrzymanie wykwalifikowanych specjalistów sprawia organizacjom wiele problemów. Stąd też firmy stoją przed wyzwaniem skonstruowania atrakcyjnej oferty, która przekona kandydatów do podjęcia pracy w organizacji, a obecnych pracowników skłoni do pozostania w jej strukturze przez długi czas.
więcej

Szukają pracy w miastach bez smogu

foto
66 proc. badanych przy porównywalnych warunkach zatrudnienia wybrałoby firmę położoną w takim miejscu, gdzie nie ma smogu. To wynik badania przeprowadzonego przez Grupę GPEC. Zła jakość powietrza daje się we znaki zwłaszcza specjalistom z południa Polski. W ostatnim czasie trójmiejskie firmy obserwują większe zainteresowanie kandydatów pracą na Pomorzu m.in. z powodu braku smogu.
więcej

2016 rokiem niebieskich kołnierzyków

Fot. Gratka.pl
Serwis Gratka.pl podsumował rok 2016 pod względem opublikowanych ogłoszeń o pracę. Z analiz portalu wynika, że pracodawcy zamieścili ponad 131 tysięcy ogłoszeń, z czego ponad 22,5 proc. stanowiły oferty skierowane do pracowników wykwalifikowanych z sektora produkcji i pracy fizycznej.
więcej

Współczesny rekruter – marketingowiec i sprzedawca w jednym

Fot. Fotolia
Od momentu wejścia na rynek pracy przedstawicieli pokolenia Y oraz zastosowania rekrutacji WEB 2.0. odwróciły się proporcje sił na płaszczyźnie pracodawca – pracownik. Obecnie mamy do czynienia z sytuacją rynkową, gdzie to kandydat dyktuje warunki, jasno określa swoje oczekiwania oraz poszukuje miejsca, gdzie czeka go nie tylko stałe zatrudnienie, lecz także możliwość rozwoju zawodowego i osobistego, a poza tym atrakcyjne benefity i dodatki pozapłacowe.
więcej

Rekrutacja bez grawitacji

Fot. mat. Fru.pl
Sytuacja na rynku pracy w szeroko rozumianej branży IT nie jest łatwa. Informatycy to „towar” deficytowy od kilku lat.
więcej

Efektywne zarządzanie kompetencjami

Identyfikacja kluczowych dla firmy kompetencji jest ważna już na etapie rekrutacji pracownika / Fot. istockphoto
Zarządzanie kompetencjami pracowników ma wpływ na funkcjonowanie firmy. Osoby odpowiadające za rozwój kompetencji zespołu mogą wspierać się dostępnymi w branży HR narzędziami. Umożliwią one rozpoznanie potencjału pracownika i jednocześnie wskażą drogę do osiągnięcia zamierzonych celów.
więcej

Stawiają na zalogowanych

Kandydaci często wykorzystują portale społecznościowe do wymiany informacji o pracodawcach / Fot. istockphoto
Menedżerowie HR, zatrudniając pracowników, zwracają uwagę na ich markę osobistą. Oznacza to, że swoją uwagę kierują nie tylko w stronę skuteczności kandydata, lecz także jego wartości, reputacji i opinii innych. Szukają w social mediach, ponieważ tam większość informacji mają podanych na tacy.
więcej

Rekruter podlega ocenie

Proces rekrutacji zaczyna się na etapie przygotowania i opublikowania ogłoszenia o pracę / Fot. istockphoto
Rekruterze! Ty też jesteś oceniany i nie masz drugiej szansy na poprawę wizerunku. Pierwszego wrażenia nie da się zrobić za drugim razem!
więcej

Psychometria w procesie rekrutacyjnym

Wybór psychometrii może się okazać dobrym posunięciem, jeśli pracodawca dokładnie przemyśli sposób jej wykorzystania / Fot. istockphoto
Wspieranie się wszelkiego rodzaju innowacjami w branży HR staje się powszechne. Procesy rekrutacyjne coraz częściej są wzbogacane w nowe narzędzia i technologie. Wśród nich na popularności zyskuje psychometria. Rekruterzy zaczynają się przekonywać do możliwości, które płyną z jej stosowania.
więcej

Komunikacja w rekrutacji

Fot. istockphoto.com
Efektywna rekrutacja i selekcja pracowników to jedno z największych wyzwań, z jakimi na co dzień przychodzi zmagać się pracownikom działów HR. Setki aplikacji oraz przeprowadzanie kilku procesów rekrutacyjnych naraz wpływa często negatywnie na jakość relacji między rekrutującym a potencjalnym pracownikiem.
więcej


Prawdziwe wsparcie

Fot. istockphoto.com
Rekrutacja to bardzo ważny dział w firmie. Jak często można usłyszeć takie stwierdzenie? Niestety, rzadko albo nigdy. Rekrutacja jest jedną z funkcji wsparcia dla biznesu, nie oznacza to jednak, że działalność zespołów czy działów rekrutacyjnych nie ma realnego wpływu na osiągane przez firmę zyski.
więcej

Granie w zatrudnianie

Fot. Kompania Piwowarska
Czy można połączyć dwa tak odległe światy jak gry komputerowe i proces poszukiwania pracowników do organizacji? Choć brzmi to jak łączenie wody (formalnego procesu rekrutacji) z ogniem (relaksem na kanapie w domowym zaciszu), odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca. Nie tylko można, ale już się to robi, i to z sukcesami.
więcej

Rekrutacja okiem menedżera sprzedaży

Fot. istockphoto.com
Każdy dział w firmie potrzebuje dobrych pracowników, ale dział sprzedaży potrzebuje najlepszych.
więcej

Jak przygotować i przeprowadzić assessment center? Cz. II – kompetencje

foto
Jednym z istotnych etapów przygotowań do assessment center jest sporządzenie listy kompetencji, które będą poddawane ocenie.
więcej

AC/DC

Fot. istockphoto.com
Jak świetnie zmierzono to, czego mierzyć nie zamierzano – rzecz o braku trafności pomiarów.
więcej

Wyzwania rekrutera

Fot. istockphoto.com
Podczas rekrutacji na niektóre stanowiska wystarczy opublikować ogłoszenia na popularnym portalu rekrutacyjnym, aby otrzymać w odpowiedzi nawet 200 CV. Wśród nich spodziewać się możemy przynajmniej kilku aplikacji kandydatów z kwalifikacjami adekwatnymi do oczekiwań wyrażonych w ogłoszeniu.
więcej

Wspinaczka na Mount Everest

Witold Moszyński - Dyrektor ds. Rozwoju Pracowników PKP S.A.
Z Witoldem Moszyńskim - Dyrektorem ds. Rozwoju Pracowników PKP S.A. rozmawiał Piotr Czauderna
więcej

« · 1 · 2 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.